Frøken Freken Skrevet 29. januar 2009 #1 Skrevet 29. januar 2009 Snuppelure får malt i to flasker til dagen, tilsammen en teskje. Hun har imidlertid gått fra daglig avføring til avføring annenhver dag. Jeg har to mulige forklaringer på hvorfor det er slik: 1 - hun får mer mme i døgnet, men jeg har ikke økt mengden malt 2 - jeg har byttet merke på malten - begynte med Helos økologiske malt kjøpt på helsekost, og har nå en krukke Moss malt. Hva tror dere?
*LilleTroll + spira Skrevet 29. januar 2009 #2 Skrevet 29. januar 2009 Det kan være maven som bare stabiliserer seg og?! Lillemor her har aldri fått malt hun..Jeg fullammet til hun var 5,5 mnd, deretter pumpet jeg meg slik at hun fikk ett måltid mm om dagen til hun var rundt 7 mnd. Fått mme ved siden av siden hun var 3 mnad kanskje. Her går det litt i rykk og napp, hun er veldig punktlig med avføringen..nesten på klokka! Noen ganger kan hun slå til med 4 leveranser på en dag, andre ganger kan det gå en dag og to i mellom. Spiser hun bare melk, eller annen føde og? Mønsteret endrer seg gjerne ved innføring av annen føde..
*LilleTroll + spira Skrevet 29. januar 2009 #3 Skrevet 29. januar 2009 Det hørtes selvmotsigende ut, hehe.. punktlig - noen ganger flere ganger om dagen, andre ganger dager i mellom..*ler* Mente at hun stort sett er punktlig, men at det kan variere
Frøken Freken Skrevet 29. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 29. januar 2009 hun får kun mme. Hun har så til de grader vært punktlig med avføringa tidligere, men den har flyttet seg ett stell av og til. (Altså - bæasjer alltid mens hun spiser frokost - feks i 4-5 dager, og så blir det måltidet etterpå i en del dager osv) Hadde ikke uroet meg over dette hadde det ikke vært for at mme-barn helst skal ha avføring daglig.
ambumamma Skrevet 29. januar 2009 #5 Skrevet 29. januar 2009 Gutten min går stort sett tre dager uten avføring og han får kun mme. Jeg har gitt malt svisker og det som er. Nå har jeg prøvd hipp istendenfor nan i 5 dager ca, og det kan faktisk virke som det hjelper. De skal jo helst ha avføring hver dag, men hvordan var konsistensen når det var annenhverdag da? hardere, mørkere? Virket det som det var vanskligere for babyen å få det ut?
husmus &2 Skrevet 29. januar 2009 #6 Skrevet 29. januar 2009 Tja...Jeg har vel ikke så mye vettugt å bidra med her, men interestingly enough, så var dagen i dag første dag uten bæsj. Og han får ikke malt i melken. Jeg tilsetter det en sjelden gang når jeg får det for meg at han har behov for det, men i utgangspunktet har han ikke trengt det i det hele tatt. Men, det var jo fint at du nevnte at mme barn helst skal bæsje hver dag, nå kan jeg bekymre meg over det resten av kvelden Her bæsjes det forøvrig også til frokost. I dag har han spist veldig lite, så kanskje det er derfor?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 29. januar 2009 #7 Skrevet 29. januar 2009 Jeg har bare brukt Mosse-malten, men kan ikke tenke meg at d er den store forskjellen på dem, malt er malt mener nå jeg:) En teskje om dagen er jo ikke store mengden da, kanskje prøve m litt mer og se om d ordner seg da..? Selv har jeg en liten teskje i annenhver flaske ca, og selv da bæsjer hun til tider annenhver dag...Men mener å ha lest at d går greit m annenhver dag også, og etter min mening er ikke baby forstoppet så lenge den ikke presser veldig mye el viser tegn til ubehag (er d skikkelig forstoppelse på gang vil baby skrike mye, kolikklignende tendenser, sier min legepappa:) Forrige uke gikk d faktisk fire dager uten bæsj her i gården, men snuppa hadde d ikke noe vondt av den grunn (hadde spist lite også, så mulig at d spilte inn)..Så tror ikke man bør bekymre seg så voldsomt over dette m daglig avføring, så lenge baby har d godt og ikke viser tegn til smerte:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå