Gå til innhold

AAARG! Hvor lang tid skal det ta egentlig????

L prøver igjen har blitt mamma

Anbefalte innlegg

Kom hjem fra sydentur på lørdag, og kastet meg over postkassen for å se etter brev fra sykehuset. Ingenting! Nå er det snart 3 mnd siden jeg var på utredning, og jeg har enda ikke hørt noe. Ringte sykehuset på tirsdag og fikk beskjed om at legen ville ta kontakt med en gang alle resultatene var inne. Men hvor lang tid skal det ta egentlig? Hvor lenge måtte dere andre vente på prøveresultatene??

Fortsetter under...

Hei Luddes mamma! Først må jeg bare beklage at du har havnet her...

Det første som skjedde på utredningen, var ultralyd av eggstokker og livmor. Disse var helt normale hos meg. Deretter gikk legen og jeg gjennom de tidligere svangerskapene mine, dvs symptomer, pausene mellom hvert svangerskap, syklusen min, abortene osv. Til slutt ble det tatt 8 blodprøver av meg, 4 (tror jeg) av mannen min. Disse er for bla. å se om jeg har for "tykt" blod, om det er en eller annen kromosom- eller DNA-feil hos meg eller mannen min som gjør at graviditeten går til grunne. Det er de to sistnevnte jeg er mest bekymret for... Siden har jeg tatt blodprøve 21. syklusdag, for å se om det er hormonsvikt som gjør at det går som det går.

Det aller verste er imidlertid ventetiden! Fikk opprinnelig beskjed om at det kunne ta alt fra 2-4 mnd, men har i ettertid også fått beskjed om 6 mnd. Så er litt frustrert over dette.... Ellers er jeg VELDIG fornøyd med sykehuset som har tatt seg av meg de siste 2 årene! Har fått èn lege som jeg forholder meg til, så slipper jeg å informere lege etter lege for hver gang jeg dukker opp:) Og har blitt lovet masse TLC dersom jeg havner i lykkelige (eller ulykkelige) omstendigheter igjen:)

Håper på alt det beste, både for deg og for meg ;)

Fortell meg hvordan det går!

Hei

Takk for svar. Fint å få et slags bilde av prosessen...

Forstår godt du blir gal av ventetiden!! Jeg har ikke ventet så lenge som deg ennå og er allerde lei... Mistet første gang i april, så i august og siste gang i uke 14 i desember. Det tok 3 mnd å få legetid (rot fra sykehusets side), samt at vi venter også på siste svaret fra obduksjonen (venter på testresultatet for kromosonfeil).

Håper virkelig du får svar snart, så du slipper ha "livet på hold".

Og at du naturligvis får et svar som vil gi deg en frisk liten baby!

Vi får holde hverandre oppdaterte!

God ventetid!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...