Gå til innhold

AVVENNING HJELP

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Min datter er nå en måned fra ett års dagen. Hun er helt puppegal. Vil helst amme mange ganger om natta, og masse på dagtid hvis jeg er hjemme. har vært en vegrer i forhold til fast føde, ikke interessert, sitter ikke stille, kniper igjen munnen etc.

Aldri tatt flaske.

Men nå MÅ jeg slutte med nattamminga. Det kommer til å bli så mye hyling.

Noen gode tips?

Også spørsmålet. tror dere jeg må kutte ut dagamminga samtidig? (er litt klar for det) Det virker som hun blir helt rusmisbruker-aktig bare hun ser puppen. Hyler og skriker og river meg i genseren for å få pupp

noen som kjenner sge igjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner til dette ja.. bare at jenta mi er 16 mnd....

Har alltid hatt problemer med fast føde på henne. Fullammet til hun var nesten 10 mnd..

Prøver med avvenning, men det er jo HÅPLØST...

Hun nekter å ta flaske og..

Har ikke lyst å ha noe skrikekur..

Håper noen kan hjelpe !!

Skrevet

Hei.

Jeg kjenner meg veldig igjen her :) Min datter som nå er 13 mnd har hele tiden vært helt puppe gal!!! Nattamming sluttet vi med når hun var 9 mnd, men hun ville hele tiden ha på dagtid også. Fikk tilslutt nok av at hun hele tiden hang i puppen at tilslutt så måtte jeg bare slutte. Som sagt så er hun jo 13 mnd, så føler at det er greit å slutte nå :)

Så en dag satt jeg meg ned med henne og fortalte at nå var det slutt. Den første dagen rev hun litt i genseren og gråt litt for hun ville ha. Men det var ikke i nærheten så ille som forventet. Den andre dagen kom hun bort bare noen få ganger og ville ha, men gråt ikke når hun ikke fikk, og den tredje dagen virket det som at puppen allered var glemt :)

Når man selv føler det er nok er det best både for mor og barn å slutte . Min jente ble mye mindre survete når hun ikke lenger skal puppe hele tiden. I tillegg spiser hun mye mer vanlig mat:):) Utrolig lettelse å være ferdig synes nå jeg :)

• 1 måned senere...
Skrevet

Jeg vet at det er vanskelig fordi de gråte og skrike og vil ha pupp.jeg har oppleved.Men man må vare streng og si nei det er ferdig.Gi henne flaske.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...