esperando Skrevet 29. januar 2009 #1 Skrevet 29. januar 2009 Hei! Min datter er nå en måned fra ett års dagen. Hun er helt puppedag. Vil helst amme mange ganger om natta, og masse på dagtid hvis jeg er hjemme. har vært en vegrer i forhold til fast føde, ikke interessert, sitter ikke stille, kniper igjen munnen etc. Aldri tatt flaske. Men nå MÅ jeg slutte med nattamminga. Det kommer til å bli så mye hyling. Noen gode tips? Også spørsmålet. tror dere jeg må kutte ut dagamminga samtidig? (er litt klar for det) Det virker som hun blir helt rusmisbruker-aktig bare hun ser puppen. Hyler og skriker og river meg i genseren for å få pupp noen som kjenner sge igjen?
vann123 Skrevet 29. januar 2009 #2 Skrevet 29. januar 2009 Jeg kjenner meg igjen! Har en gutt på snart ti måneder, når jeg kommer hjem fra jobb blir han helt vill og bare veiver med armene og sliter i genseren min for å få pupp. I helgene vil han bare ha pupp hele tiden. Gutten min er heldigvis interessert i fast føde, men fortrinnsvis hvis det er pappa som gir. Hvis han skal få av meg på jeg vanligvis gi ham litt melk først sånn at han ikke blir helt desperat, så går det greit å gi grøt og skive. Han spiser fremdeles 2-3-4 ganger om natten, og jeg jobber hver dag, fullt, så er rimelig sliten. Han tar flasken da, for han har vært hjemme med pappan i fem måneder nå, så hvis han skulle få mat måtte det bare bli sånn :-) Jeg vil ikke slutte med dagamming, det er jo så koselig, han elsker å ligge sånn og drikke melk, og jeg liker så godt å ha ham liggende sånn, men ikke hele tiden selvsagt... Men nattamming vil jeg gjerne slutte med, men klarer ikke helt å mote meg opp til den skrikingen som jeg vet at kommer. Hvis han våkner på natten og det er pappa som prøver å roe ham ned så blir han helt rasende, det er IKKE pappa han vil ha, det er helt tydelig... Så, nei, jeg har ingen gode råd, men jeg vil gjerne ha noen jeg også!
Krøllefrøken Skrevet 30. januar 2009 #3 Skrevet 30. januar 2009 Jeg er absolutt ingen ekspert på området, men her i huset nattavvente vi da sønnen vår 9 mnd ca. han var som barna deres, helt puppegal, og ville ha mat HELE tiden. Og jeg synes det er helt forferdelig å la han gråte, være lei seg osv. Men vi bestemte oss for at vi skulle bruke en helg på å avvenne han med nattpupp. Så natt til lørdag var pappan oppe 2 ganger. Første gangen skrek han i over en time. Men pappen satt ved sengen hans hele tiden, snakket rolig til han og strøk på han. Andre gangen skrek han i ca en halvtime, pappaen gjorde det samme. Natt til søndag våknet han en gang, skrek en liten stund men roet seg ganske fort. Og etter dette har det aldri vært noe problem. Nå er han 17 mnd. Så man må nesten stålsette seg og være litt tøff tror jeg. også er det jo mye lettere hvis pappaen overtar de første nettene vil jeg tro. hos oss var det pappaen som tok seg av han hvis han våknet om natta de første ukene etter avvenning. Nå kan jeg helt fint gå inn til han om natta også, uten at han vil ha pupp. Men på dagtid er han fortstt puppegal har veldig lyst til å slutte med ammingen nå, begynner å bli ganske lei det. Men vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det.. Lykke til iallfall, det går nok helt supert med dere også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå