Gå til innhold

trilletur og kuldegrader

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde tenkt meg på trilletur, men ser at det er -9 grader ute i dag. Er det for kaldt å ta med en 7 uker gammel baby på trilletur da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei da! Er bare å gå ut!

Pratet med hs og ordrett dette sa hun: "Ikke noe problem å gå ut med babyen selv om det er 25 minus heller. Du går ikke lange turer, men på butikken er helt greit. " Så i -9 er det nok bare å tusle i vei. Var forøvrig på 6-ukers kontrollen hun sa dette.

Er nok mange som er mye mer hysteriske enn henne da, men her vi bor er det ofte -25 OG vind. Så vi må rett og slett, hvis ikke blir vi sittende inne... Hun har vært hs her i maaange år, så hun vet nok hva hun prater om:)

Kle på godt, men pass på at du ikke koker babyen heller.

Når det er minus ti ca har jeg på ullbody, ullstrømpis, tynn ull lue, lue utenpå, votter og ulldress. Så legger jeg lammeskinn i vogna, også ligger hun inni voksiposen. Da er hun varm og god:)

God tur! Husk å kle på deg selv også;)

Skrevet

det er jo ikke at de fryser!

det er at de små puster inn kald luft!

nesehåra stivner, de små lungene.. og for å ikke snakke om tissebleiene!

-25 er uforsvarlig! gå ut m tissebleie (eller tiss på deg underveis) og pust gjennom nesa (om de har smokk)!

Skrevet

Nei, det er ikke uforsvarlig. Det synes ikke jeg iallefall.

Man går ikke lang tur i -25, men må man så man. Putter man babyen godt ned i voksiposen, og evt dekker foran med helseteppe rekker ikke luften å bli verken oppbrukt eller kald på 10 minutter. Du skifter såklart bleie før du går, og om babyen ligger så ubeskyttet at den blir kald på grunn av det så er det samme om det er 0 eller -25. Har du prøvd å tisse på deg i 0 grader? Ikke noe særlig det heller vil jeg tro...

Godt alle her inne er voksne mennesker som er istand til å ta sine egne avgjørelser basert på hva DE tror er best for sine barn. Du trenger ikke gjøre det andre gjør:)

Poenget mitt var at å gå ut i -9 med en 7 uker gammel baby er etter MIN mening ikke noe problem, om man kler på godt.

Skrevet

har vært på trilletur i dag med lillegutt godt innpakket i vognen, og det gikk veldig fint. Var så varm og god hele veien, og fikk seg en god lur ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...