Gå til innhold

SE HIT dere som har barn med kiss-kidd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor tidlig diagnosert? hvordan behandling fikk dere?

Jeg er kjempe frustrert om dagen. Skal til fysio i morgen.

Men fikk henvisning for torticollis. er det det samme??

vi har alle symt. på kiss her. og jeg er utslitt.....

Håper hun er vettug fysioterapauten i morgen da.

Syns jeg har venta lenge på å bli hørt nå

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi fikk diagnosen da Oliver var omtrent en måned. Da var det barnefysioterapeuten på helsestasjonen som tittet på han og vi fikk henvisning til manuellterapeut. Ringte dit og fikk time uken etterpå. Vi var vel til en fem-seks behandlinger der før Oliver var frisk. Vi hadde kolikken også, men den gikk ikke over før han var tre og en halv måned....Om det var behandlingen som hjalp eller at det bare gikk over med kolikken, det vet vi ikke. Men jeg følte vi ble tatt hundre prosent seriøst og han var utrolig flink. Vi har fortsatt oppfølging av fyisioterapeut og nå er Oliver snart ni måneder.

Håper dere blir hørt og at dere får den behandlingen dere trenger. Lykke til!

Skrevet

Jeg vet ikke hva torticollis er, så jeg kan ikke si om det er det samme eller ikke...

Tulla fikk påvist KISS først da hun var blitt 4.5 måned, da hun var på sitt aller værste. Hun hadde vært flere ganger hos fysiotherapaut pga favorittsiden sin, men det var først når det ble helt umulig å gå henne til å sove på dagtid (uten timesvis skriking) at fysio henviste oss til manuelterapaut. Hadde jeg visst hva jeg vet idag hadde vi vært der mye tidligere...

Hun trengte 3 behandlinger, og etter det var hun frisk. Vi har hatt en etterkontroll og den så bra ut.

Lykke til!

Skrevet

var til fysio på hs først ved 7 uker, og anbefalte oss en manuellterapeut med erafring med små og kiss. han hadde favorittside, og lå kun mot høyre med hodet. Var heeeelt sjev. Det er jo mange symptomer på kiss, så det trenger jo ikke være favorittside.

Manuellterapeuten sa at noen nakkevirvler på venstre side ikke hadde utviklet segsom de skal, dvs at de ikke sto utover som de skulle, men lå flatt ved nakken. Han trigget da disse.. Vi så bedring etter 2 uker. Da begynte han å bruke venstre siden sin mer og mer. vi har vært på oppfølging hos hs regelmessig, men hun gjør ingenting uten om å se på han og snakke med meg hvordan det har vært siden sist. Vi har vært tilbake til manuellterapeut for sjekk, og da trengte han ikke mer behandling. Vi skal tilbake igjen nå 3 mnd etter behandling for en siste sjekk... Samme med fysio, så da tror jeg at vi er ferdige! Han har iallefall blitt kjempe fin etter slik behandling. Hadde også kolikk, så gikk til kiropraktor men han sa ikke så mye om dette, og merket bare et punk nede i korsryggen til lillegutt, men kolikken ble ikke noe bedre av det. Men favorittsiden var iallefall ikke noe med kolikken å gjøre da....

Lykke til!

Skrevet

huff a meg. Det er noe herk. Jeg får vondt av å tenke på at lillemann har hatt vondt i nakken. også har vi ikke vist det. Gråter og gråter hele dagen. blid noen timer bare. når han endelig sover brå våkner han etter alt fra 10 min til 1 time. Og vi har prøvd alt trodde vi.

Leste det var en spesialist på dette. Som holder til på Lørenskog bla.

Håper Fysioterapauten kan hendvise oss videre. til en manuellterapaut da.

Vi har ikke fått diagnose men jeg er skrå sikker i min sak.

Skrevet

Bare for å ha det sagt - du trenger ingen henvisning for å ta kontakt med manuellterapaut, så hvis du føler at du ikke får den hjelpen du trenger ville jeg tatt kontakt uansett!

Skrevet

les foreldre & barn januar-nummeret!

Skrevet

jo takk. jeg har lest. også på kiss-kidd.no

hjelper så lite. Ser som sakt de fleste symtomene.

Når jeg ser tilbake etter å ha lest om emne. Ser jeg at jeg så de fleste allerede mens vi lå på barsel. Synd jeg ikke hadde hørt om det. Ennå mer synd ikke legene på barsel tok tak i dette. Siden de har ekspertisen på sykehuset.

nå får jeg se i morgen. eller så gjør jeg som nevnt over.

Å kontakter manuellterapaut selv.

Så får vi ta det fra der. Og håpe det ordner seg.

Godt å høre dere stortsett har blitt fanget opp da.

Og at dette kan ordnes.

Skrevet

Du trenger ikke henvisning lenger til manuell terapi. Jeg gikk med sønnen min nå på mandag på Bryn fysikalske og det var gratis appåtil. Sønnen min er 4 uker og fikk behandlet den ene siden sin og virker mye bedre allerede etter en behandling.

Skrevet

arwen ...

har du adr og nr dit?

Leste flere steder at jeg måtte ha henvisning!!

Men da stemmer det vel som dere sier her.

Drar til fysio i morgen uansett. Så ringer jeg MT, etter å ha snakket med henne her også.

Skrevet

jandte er gratis og du skal ikke trenge henvisning...

men du må være sikker på at manuellterapeuten har kompetanse på småbarn og kiss-kidd... du finner de aktuelle på kiss-kidd sidene..

Synes det er viktig å informere om!!!

Skrevet

I utgangspkt er Torticollis og KISS det samme. Kjært barn har mange navn.

Hos oss fikk snuppa diagnosen 4 dager gammel, og vi startet benhandling med det samme. Fikk øvelser fra fysioterapeuten på Ahus med beskjed om å ta kontakt med fysio i hjem kommune. Hvis det ikke bedrert seg så anbefalte hun MT (manuellterapeut)

Hvis du bor i nærheten av Fjellhamar, så bør du forsøke å få time hos Bjørn Helgar (MT), med speialfelt på småtroll med nakkelåsninger. Men han foretrekker at de er litt eldre enn 7 uker når han behandler.

Vi fikk nemlig time tidlig...

Snuppa er i fin form nå og skal ha siste fysiotime til uka 6 mnd gammel.

Skrevet

HI

jeg var til kiropraktor på tirsdag, men hun har ikke kiss, har en muskelbevegelsehemming i nakkevirvel og i hoften. fikk behandling da og skal en gang til. Men det koster en del med kiropraktor, 450 første behandling + 320 vanlig behandling.

men har ikke sett så mye forandring helt enda, gråten er litt roligere. men fremdeles problemer med soving på dagen, bare skriking frem til hun sovner...

Skrevet

Jepp, fikk anbefalt han her av Fjellhamar manuell terapi der Bjørn Helgar jobber (inne på www.kiss-kidd.no kan du se at han er en av de som jobber med den siden) Og han manuell terapauten jeg var hos spesialiserer seg på barn ja.

tlf: 23 37 99 00

Navn på Manuell terapeuten er: Erik Aarum.

Skrevet

Hei! jeg fannt ur selv at min gutt hadde kiss da han var 3 uker..jeg ringte selv manuellterapaut og han ble behandlet da han var 1 mnd. Ny gutt :)

Skrevet

Hei dere. Var hos fysioterapaut i dag. Det gikk så fint. Hun var kjempe flink. Et par justeringer og jeg så noe bedring i favorittsiden hans alt nå.(hvis det ikke bare er ønske tenkning)

Hun anbefalte meg å kontakte de på fjellhamar allerede på mandag om jeg ikke så noe bedring.

Så skal vi tilbake til fysioterapauten uansett neste uke.

Håper så indelig dette hjelper han. Får litt vondt i mammahjerte. hehe..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...