Shabby Cheap Chic Skrevet 28. januar 2009 #1 Skrevet 28. januar 2009 Snuppa vår kan: - snu seg fra mage til rygg - snu seg fra rygg til mage, med unntak av den ene armen hu ikke får med seg.. hehe - holde hode opp når hun ligger på magen leeeeeeenge, vil helst ikke ta det ned men må når hun blir sliten nok - spise på henda sine - ta tak i ting og holde de lenge... - rotere rundt i babygymmen - åle seg sakte men sikkert framover... sikkert mer å men det jeg kom på.. La oss skryte litt av de små søte:)
-trollemor- Skrevet 28. januar 2009 #2 Skrevet 28. januar 2009 ja, du har god grunn til å skryte og være stolt! Min datter er 5 mnd på tirsdag. Og på lørdag kjøpte vi en matte til henne. Hun har før det lagt på en lekematte, med 2 tøybøyler som går over. Der har det hengt leker og bamser. Men nå ligger hun bare på den nye matten. For forrige gang vi var til helsestasjonen, var det 2 andre babyer på barselgruppen som kunne snu seg fra rygg til mage.... det kan ikke min.... lurer på om det er litt min feil... men håper hun kommer etter nå! men er det noe du gjør, legger til rette for henne for at hun snur seg over til magen når hun ligger på ryggen? jeg fortalte så fint på helsest at min kan snu seg fra mage til rygg! hehehe, men da sa helsesøster at det er det vi kaller et fall...... Vel, jeg ble en smule flau... men jeg er en stolt mamma sa jeg Men ellers holder hun leker i hendene lenge, sutter og tygger på de masse! Giraffen sophie er favoritten ellers kan hun: - når jeg drar henne etter armene, går hun rett opp på bena. hun har sterke bein! - kan ta en liten leke over fra den ene hånden til den andre. -får tak i tærene sine, og leker litt med de. Det er vel ikke lenge til de kommer i munnen - flytter på seg når hun ligger på gulvet, litt bakover og ofte en del til siden. ellers er hun bare den nydeligste babyen i hele verden! gode bolleskinn, søt liten nese og et stort smil! - og gaper stort når d vitaminene kommer (tran er kuttet ut, hun bare lukket munnen godt når skjeen kom med tran....) ja, det er kjekt å se fremskritt hos våre små, tiden går for fort... savner og da hun var helt nyfødt.....
Shabby Cheap Chic Skrevet 28. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 28. januar 2009 ja nsuppa her smiler og ler så fælt av storesøster på snart 2 år.. Jeg har ikke gjort noe spesielt bare lagt henne på magen ofte. Hun løfta hodet og titta på meg rett ettr hun var født (jeg var jordmor hehe)... Så hu har alltid vært sterk i nakken.. Storesøster var treg i forhold og snudde seg ikke før hun var 6 mnd fra rygg til mage.. ikke ålte hun heller. begynte bare å krabbe da hu var 9 mnd.. Tror minsta prøver å ta igjen størsta.. hehe.. men det kan hjelpe å sette ett speil foran, at du ligger og prater med henne. Min er veldig glad i knitreleker så jeg legger det foran henne og hun tar etter de og er helt i hundre... Når er din født? Snuppa er født 10. september.
La vita è bella <3 Skrevet 28. januar 2009 #4 Skrevet 28. januar 2009 Jenta mi var 5 mnd den 24. For nesten 3 uker siden snudde hun seg fra rygg til mage for første gang og nå gjør hun det hele tiden. Men kun til den ene siden. Ikke lært seg å snu tilbake:P Hun er veldig glad i å leke lenge og finner nye leker hele tiden og prøver å få tak i de hun mister. Prater mye med lekene. Hun ler også, men til alle andre enn mamma *sukk* Ellers får hun tak i tærne og putter de i munnen. Driver også med sit-ups, spesielt når hun sitter tilbakelent på et fang eller halvveis ligger når hun ligger til puppen. Er veldig nysgjerrig på alt og følger med på alt som beveger seg. Det er jenta mi
Nattinatta Skrevet 29. januar 2009 #5 Skrevet 29. januar 2009 Det er ikke uvanlig at de snur seg fra rygg til mage når de er 5 mnd... hs stresser ikke med dette, og de tar det opp på 6 mnd kontrollen. Mange begynner å snu seg i løpet av den 5. mnd. Så det er ikke noe uvanlig. Her snudde lillegutt seg da han var 5 mnd og 2-3 uker, men han gjør det ytterst sjelden! Og at de snur seg til bare en side er helt normalt fortalte fysioterapeuten til meg. Når de kan snu seg, kan en gjerne stimulere de fra andre siden, slik at de snur også denne veien. men det erhelt normalt! Som oss mennesker har de også en favorittside. Og når de kan bruke andre siden også, så er det ingen grunn til bekymring! Er nesten litt skummelt med slike -babyen min kan..- tråder, for det er så utrolig forskjell på de søte små. Itillegg så er det også stor forskjell 5 mnd og 1 uke, og 5 mnd og 3 uker i denne tiden. Så husk det da jenter! Det meste er normalt, og det erikke noe vits i å stresse denne utviklingen. Stimuler de og lek med de! Det holder i masse vis!
Frøken Freken Skrevet 29. januar 2009 #6 Skrevet 29. januar 2009 Jenta mi kan - gripe, holde og flytte leker fra den ene hånda til den andre - forflytte seg i 90 - 145 grader med stumpen som sentrum - spise på hendene - holde hodet oppe relativt lenge - smile, skravle og le - sove hele natta uten mat - være med mor på jobbmøter (hmm) Hun er imidlertid uinteressert i å snu seg fra mage til rygg eller fra rygg til mage, vipper seg opp så hun ligger på sida, but that`s it. Og ikke er jeg så veldig opptatt av om hun er tidlig eller sein heller, når sant skal sies. Derav skjønner jeg ikke helt behovet for å skryte av det de små kan. Men folk er forskjellige, heldigvis.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå