Gå til innhold

Perledykkeren m to perler!!! :)

Anbefalte innlegg

i hvilken uke var du i når du kjente livmoren din over skambeinet?

Jeg er i uke 6 og når jeg ligger på ryggen spes på morningen når jeg liksom er tom i magen, kan jeg kjenne livmoren. jeg tror i hvertfall det er det. og den når halveis opp til navelen,. kan det være livmoren, kan jeg kjenne den allerede,hvis det er flere enn en der inne? Har gått på dobbel pergotime kur, så sjansene er der... eller er det bare blæra.. hehe.. takk for svar i hvertfall.. :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139541322-perledykkeren-m-to-perler/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hi hi dette er bare sååååååå innmari spennende. Kjenn etter når du akkurat har vært på do, hvis du får gjort begge deler og du fortsatt kjenner kulen, så kan du være ganske sikker på at det er livmoren du kjenner :):):)

Jeg kjente kulen min i uke 6 godt jeg, men da var den ikke halvveis opp enda, 1/3 kan jeg tenke meg, det har økt mye den siste uken (er 7+6 idag) :)

Hold meg oppdatert da, vurderer du tidlig UL for å sjekke??

Hilsen veldig nyskjerrig og entusiastisk Jeanette m dobbel lykke i magen

hei og hå..

Takk for svar.. :) da skal jeg sjekke etter jeg har fått bimmelim, eller bimmelum.. :) hihi..

Skal til legen i uke 8, og da skal jeg i hvertfall høre om tidlig ul pga hormonkuren. tror det er flere som har fått det. ellers så bestiller jeg meg privat tenker jeg etter uke 8 engang. ja dette er spennende.

ha en fortsatt fin dag, og kos deg med perlene dine..:)

Glemte å si at kulen min også fyller hele bekkenet sidelengs, fra side til side. Det er ingen tennisball bredde her altså :)

Tenker masse på deg Nelly og krysser fingrene for at du også har flere inni der. Kanskje du til og med har flere enn to? hi hi

føler at den er større en enn tennisballbredde, men den går nok ikke helt fra siden til siden...hvis du skjønner. jeg håper det bare er en :) har ei frøken fra før som krever sitt. men er det to, så kommer jeg nok til å få rimelig angst..hehe.. men bare det er frisk så er to også velkommen når den værste sjokket har lagt seg. hihi. kan ikke forestille sjokket du fikk..

er det første svangerskap?

hvor kommer du fra?

jeg bor i oslo.

He he ja to blir et sjokk for de fleste har jeg skjønt. (Jeg har dog ønsket meg tvillinger og følt at jeg skal ha det så sterkt siden jeg var 12 år at jeg bare følte det var helt naturlig og perfekt :))

Jeg kjente angsten kom snikende etter at jeg fikk vite at det var to fordi jeg er så redd noe skal gå galt og en skal bli "borte"......men jeg vet jo at naturen går sin gang og velger å håpe og tro at det går bra med begge, og skulle det verste skje så er jeg jo likevel så heldig å ha en igjen da :)

Jeg har to barn fra før, gutt på 8 år og jente på 6 år som begge gleder seg enormt til å få to babyer i huset :)

Det er utrolig deilig at de er så store og selvstendige som de jo er i den alderen, spesielt siden det kommer to, men så er det jo rart hvordan vi tilpasser oss og klarer det vi må klare så kan vi heller se tilbake på de tøffe periodene og si Hvordan klarte vi egentlig det? :):)

Jeg bor bare noen minutters kjøretur fra Oslogrensen, like ved Øvrevoll i Bærum

Hvor gammel er frøkna di?

(Hilsen hun som håper du har flere inni der hi hi, det er så gøy hvis vi er flere tviling ventende som kan følge hverandre :)

Annonse

ja man må jo bare tenke på det beste, at alt går bra! og ja det er rart hva man klarer og tilpasse seg når man må. Frøkna mi blir tre i februar og er skikkelig trasig om dagen.alt er liksom feil. feil skje, feil kopp, sokk osv. så dette er skikkelig utfordrene. hun har alltid vært den snilleste og rolige. men nå er det tvært om.. hehe.. nei da ikke så ille som det høres ut. men håper hun er ferdig med det værste før neste kommer... :)

Tenker mere og mere på om jeg skal bestille tidlig ul. har jo symptomer på gravididtet, men vil så gjerne ha en bekreftelse at alt er bra og at hjertet dunker...

var du på tidlig ul igjennom legen, eller privat?

Hei igjen Nelly :)

Dette er veldig koselig syns jeg :)

Jeg bestilte privat UL på Volvat, bruker en super kvinnelig gynekolog der.

Var forøvrig på første svangerskapskontroll hos legen idag og tok blodprøver etc og hun ga meg rekvisisasjon til UL i uke 12 (på rikshospitalet tror jeg), slik at jeg får sjekket nakkefold samt sjekke at begge to fortsatt har det bra inni der :)

Gleder meg veldig til det også kommer jo ordinær UL igjen etter det i uke 17-19 og deretter mange flere visstnok med tvillinger :)

DU skal se at frøkna si blir sitt yndige jeg igjen helt plutselig. Hun er jo i den alderen hvor hun skal teste seg selv (og dere) og sikkert vil føle seg litt stor bl.a. ved å bestemme selv, også i andre situasjoner så er hun jo mammas lille baby likevel :)

Hei og hå..

hvordan går det med deg og dine?

Ja frøkna mi sier at hun er mammas babis, da sier jeg:Men du er jo stor jente, da blir hu skikkelig fornærma. Men vi har hatt to dager hjemme i denne uka, jeg har vært så super sliten og kvalm. og frøkna har hosta og snørra, vært slapp og trøtt. Og hun har vært så grei :) vi har ligget i senga til langt på dag og sett barne tv i senga, Og har hatt to mamma og frøken dager, med bare kos, og slappet av.

Er det vanlig å sjekke nakkefold når det er to?

Jeg har fått time hos jordmor onsdag neste uke.Håper hun kan kjenne på magen min og at hun også kjenner det jeg kjenner..hehe.. Men hadde en liten blødning idag, ikke mye, bare når jeg var på do. Prøver og bare tenke pos. leser andre innlegg her at man skal ta det med ro når det er så lite og det ikke er smerter....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...