Gå til innhold

Brystpumpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurte bare på hva slags erfaringer dere har med dette?

Jeg kjøpte en manuell en... Philips Avent Isis, men uansett når, hvordan og hvor lenge jeg pumper så kommer det jo nesten ingenting.

Selv om jeg er helt sprengt så kommer det jo nesten ikke noe.. Melk er det jo nok av der inne, for han spiser som en hest, og legger på seg i massevis...

Er de elektriske pumpene bedre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har manuell jeg også.. Dr. Browns sin. Men måtte pumpe ganske lenge før det kom noe, untatt i starten da jeg hadde veldig mye lekkasje!

Det skal litt til for at man får ut like mye som babyen gjør når de suger også da.

Men holder du på til du får utdrivingrefleksen da? Det skal nesten kunne sprute ut litt da altså..

Regner med de elekstriske er bedre med at man slipper å sitte å pumpe så mye selv da, men jeg gadd ikke koste på det..

Skrevet

Jeg har Avent og pumper hver kveld. Det tar en liten stund før melka kommer, men når den først kommer så siler det ut. :)

Skrevet

Jeg har en lik en og den fungerer aldeles utmerket.. eneste som kan være litt klønete er at den ofte "glipper" tak, men da er det bare å justere litt på hvordan den sitter på puppen. Jeg føler ikke jeg har bruk for en elektrisk, men jeg har ikke så kjempemasse melk at jeg MÅ pumpe heller, så pumper bare av og til for å kunne ha et lite lager tilfelle. Demonterte den ikveld for å koke den, og da var det en liten propp inni som jeg satte inn feil vei og da pumpa den ikke. Veit ikke hvor mye hjelp dette var, men det er iallefall mine erfaringer ;)

Skrevet

Jeg hadde dessverre bare dårlig erfaring med manuell pompe, tok lang tid, ble ikke stimulert nok så utdrivningsrefleksen fikk ordentlig fart. Jeg kjøpte en elektrisk pumpe nå sist siden jeg fikk noen ordentlige rifter ved vorten og ikke kunne la bebyn suge. fungerte supert for meg i hvertfall. kan hende helsestasjonen din har en pumpe du kan låne og prøve litt, eller hør med føde/barsel på sykehuset, så kan du prøve litt før du bestemmer deg. Er en grei investering da hvis du vil få fler barn.

Skrevet

Jeg kjøpte Medela Swing. Den stimulerer brystet ditt, slik at du ikke drar ut melken. Den er brukt to ganger og du kan få kjøpe den hvis du vil!! Den er knall bra....;-)

Skrevet

Ja det var det jeg tenkte på.. Kjekt å ha hvis man skal ha flere små...

Men snakka med ei venninne som hadde en elektrisk en som jeg kunne låne. Hun kun har brukt en gang da hennes sønn ikke vil ta flaske.. Så får teste den og se om det funker bedre. Og evt. investere i en samme hvis den har en bedre effekt..

Det er vel sånn at noe funker for noen, og annet for andre..

Tusen takk for responsen ihvertfall:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...