Den Blå Engel Skrevet 28. januar 2009 #1 Skrevet 28. januar 2009 Jeg skal på en helgetur til en annen del av landet, og har tenkt til å klare meg med håndbagasje. Hvordan er egentlig reglene for hva man får ta med? Tenker på toalettsaker og slikt. Hvor mye kan flasker inneholde? Kan jeg ta med en ladyshave (høvel), eller kommer de til å tro at jeg skal true piloten med den? Noe spesielt jeg bør tenke på? Nei, jeg flyr ikke særlig ofte...
Super-Langbein Skrevet 28. januar 2009 #2 Skrevet 28. januar 2009 Sjekk nettsiden til flyselskapet ditt! Og avinor.no -flyplassinfo
It's all about me Skrevet 28. januar 2009 #3 Skrevet 28. januar 2009 Du kan ka med ti beholdere med maks str. 100ml pr stk. Dvs at det er flaska som teller, ikke hvor mye som er igjen. Så det spiller ikke noen rolle om det er kun 50ml krem igjen hvis flaska er 250ml. Disse beholderene skal også være så små at de får plass i en zip lock pose. Lepomade og mascara går som flytende. Så det er rimlig lite du kan ha med når du kun har håndbagasje. Høvelen aner jeg ikke dessverre.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 28. januar 2009 #4 Skrevet 28. januar 2009 Men de må gå i EN enliters zip-pose, og bare en pose pr pers.
Tøysetipp Skrevet 28. januar 2009 #5 Skrevet 28. januar 2009 Har reist veldig mye de siste to årene med kun håndbaggasje. Er usikker på dette med flytende, tror det er 100 ml? Slike ting får du kjøpt i daglivarebutikker anyway. Vedr. høvel så har de aldri tatt fra meg den. (det var i de terrortider) Har alltid hatt med litt foundation etc. og har gått gjennom kontrollen uten problemer hver gang. God reise:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå