Gå til innhold

Jeg har fått et inkassokrav på nærmere 6000 kr... hjelp!

Anbefalte innlegg

Jeg fikk inkassokravet i dag. Har skikkelig, skikkelig vondt i magen nå. Jeg skal selvfølgelig betale tilbake alt jeg skylder, skal kontakte byrået i morgen å forklare dem det. Jeg er ikke interessert i å ikke samarbeide, eller å få betalingsanmerkning. Er veldig redd for det.

Problemet mitt er at jeg ikke har noen økonomisk reserve å ta av. Sparekontoen har vært tom de siste to årene......

Vi har det veldig trangt økonomisk til vanlig. Går i null, men venter på nye penger hver mnd. Så en ekstrautgift på 6000 kr har vi ikke råd til å betale under ett.

Plikter byrået å tilby en nedbetalingsordning, eller må man be om det selv? Noen som vet?

Fortsetter under...

De plikter ikke å gi dere en nedbetalingsplan. Dere kan be om å få det, men det er ikke sikkert dere får det på et så lavt beløp.

Har dere familie dere kan låne hos? Eller noe dere kan selge?

Hei!!

Så lenge du ringer byrået innen bet. fristen ,og forklarer situasjonen, har aldri jeg, i mine år som sosial kurator, opplevd at et inkasso byrå har sagt nei til å inngå en avdragsordning.

Du kan fryse hele kravet, i den forstand at det ikke løper på mer renter og salærer, samt å betale noe så lite som 100 kr i mnd, selv på et krav på 6000. Da er du selvsagt nødt til å forklare situasjonen for de.

Lykke til!!

• 3 uker senere...

Ekstrautgift på 6000 som du ikke visste på forhånd?

Kanskje greit å sjekke at kravet er riktig?

Har selv fått inkassokrav som viste seg å være helt feil! Riktignok på lave beløp, eksempelvis fra telenor (har ikke abonnement eller noe som kunne ha utløst krav fra telenor, viste seg å være helt feil da jeg ringte inkassobyrået...)

Bare greit å sjekke før man betaler....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...