Gå til innhold

Hvordan få flaske med mme raskest mulig passe temp. midt på natta? Tips mottas med takk:-)

Anbefalte innlegg

Gjest mamma'n t go'guttene
Skrevet

Han skriker med en gang han våkner for å spise, så for å ikke vekke hele huset hadde det vært kjekt å få flaska klar så fort som mulig;)

Skrevet

kok opp vann og avkjøl. dette heller du på plasken ca 2/3 av all vesken som skal oppi. s tar du å koker opp vann rett før du legger deg og har dette på en termos som holder god varme.

og ta ett sånn pulver beger og mål opp nok pulver til flaska du skal lage.

når gullet våkner heller du i rsten av vannet som da er varmt og pulver i og vips har du en flaske i full fart..

du vil fort finne ut hvor mye kaldt vann og varmt vann som fungerer for å får rett temp når du trenger falske, prøv deg frem med vannet så du finner rett temp..

Dette lærte eg etter at eg var ferdig å gi mme..

og bruker du flere flasker om natte har du bare kaldt vann på flere flasker og mere vann i termosen og sånn inndelings begrer til pulver med ett rom for hver flaske..

Skrevet

Du har en termos med varmt vann og en flaske med kaldt vann, ferdig oppmålt pulver i en beholder og tåteflaske sef. Alt dette har du med deg inn på soverommet.

Så finner du blandingsforholdet på varmt og kaldt vann og blander til perfekt temp, ha i pulver, rist og ferdig klar. Tar 30 sekunder.

Jeg kan si hvordan jeg blander for å få peferkt temp: Hvis det kalde vannet er romtemp, kan du ta en ml mindre varmt vann....

145 ml mm

Kokt vann til 70 ml

Kaldt vann til ca 110 ml

Ha i pulver og riste

Fyller på med kaldt vann til 145 ml

180 ml mme

Kokt vann til 80 ml

Kaldt vann til 120 ml

Har i pulver og rister

Fyller på med kaldt vann til 180 ml. Ferdig!

220 ml mme

Kokt vann til 100 ml

Kaldt vann til 130 ml

Ha i pulver og rister

Fyller på med kaldt vann til 220 ml. Ferdig!

Jeg tar i pulver "så tidlig" fordi jeg har i pulveret ved ca.70 grader, dette er ikke nødvendig, jeg har bare gjort det sånn hele tiden og kan kun blande på denne måten.

Noen mener jo at micro er enklest, men på natten har man sjelden micro på soverommet, og her i huset må jeg gå ned en trapp og gjennom ett par rom for å komme til kjøkkenet, og det tar for lang tid for en skrubbsulten baby.

Skrevet

Ha ferdig kokt vann i tekokeren før natta-når du lager til mme så er den kald, men kan varme flaska med mme i mikroen eller i en kopp med varmt vann.

Skrevet

Jeg har alltid en flaske m ferdig oppmålt mengde kokt vann stående i kjøleskapet, og når frøkna vil ha mat, slenger jeg den i mikroen i 30 sek, har oppi pulver, rister, og VOILA klar ferdig spis:)

Skrevet

jeg har alt klart på benken

ren og sterilisert flaske

kokt vann på termos, som er kjølt ned til riktig temp

pulver i beholder

maltekstrakt med t-skje liggende framme

bland sammen og fix ferdig

Tar meg max 1 min å ha ferdig. Jeg syns dette er veldig enkelt og greit!

Gjest mamma'n t go'guttene
Skrevet

Tuuusen takk for supert svar! at jeg ikke hadde tenkt på det..hehe..flaut..har ikke mye erfaring med mme og flasker siden jeg har ammet stort sett hele tida..men tenkte jeg skulle prøve med flaske om natta for å se om han kanskje tar flaske da siden han nekter ellers..og han vil ha mat med EN gang han våkner og microen står som hos deg i etasjen over så funker best med alt på sov.rommet...Dessuten skal ikke storebror vekkes så må handles raskt;) Takk igjen

Skrevet

Samme som lykkeli&gla-mamma til Frøya=) her...

har ferdig oppmålt pulver i den "pulver boksen" til avent, med lillegutt på armen er det det enkleste syns jeg!

Skrevet

På natten har jeg flasken oppi vannkokeren. Når snuppa våkner, slår jeg på vannkokeren.

Når vannet koker er flasken( 180 ml) ferdig:)

Så fyller jeg i pulver fra avent beholder, rister, ferdig:)

Trenger ikke slå på lys engang:)

Skrevet

Det var en ny variant :)

Hørtes jo kjempesmart ut, jeg skal teste det ut i morgen.

Skrevet

jeg også pytter i micron i 30sek akkurat passe :)

mme kan varmes i micro, men ikke mm :)

Jeg ammer vanligvis da, men nå har jeg flaske og pumpe dager (migrene ?medisin)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...