Gå til innhold

Jeg har nettopp kokt alle smokkene, å nå er det vann inni selve smokken på flere av dem. Må jeg kaste dem nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går ikke å klemme ut vannet. Eller på noen av dem tyter det litt ut rundt der som latexen/silikonen og plasten er festet.

Skrevet

Er du sikker på at du ikke får klemt ut vannet? Klem og rist litt? Smokker skal jo tåle å kokes. Hvilket merke? Alle "vanlige" som selges på butikken feks Mam går det an å koke og klemme ut vannet etterpå..

Skrevet

Det er luftehull i alle smokker, så barnet skal få puste om smokkedelen løsner og setter seg i halsen.

Så det er helt naturlig at det vil komme vann inn.:)

Skrevet

Bare klem ut vannet, det skal være sånn.

Skrevet

Ikke for å være frekk men hører du hva du skriver. Tror du et lite hull i tutten hadde vært til nytte hvis den sto på tverre i halsen;-)

Skrevet

Jeg tenkte det samme som deg når snuppa var liten,

så forstår du spør:) Ingen spm er dumme,så bra at du spør:)

Det er helt vanlig at det kommer vann i tuttene ja,

det er bare til å klemme ut vannet,bare pass på at du er ren på hendene:)

Husk at tutt/smokk skal byttes ut etter 1-2mnd...

(det visste jeg heller ikke,bare et tips:))

Pass på å kok de ofte så du forbygger sopp/trøske,for det er vanskelig å få vekk,jeg sliter enda å vi har hatt det i 4mnd nå...(kur på kur på kur)

Skrevet

Vannet er jo dessuten kokt så det er ikke farlig om hun får i seg. Små mengder er det jo også.

Skrevet

Ser du har fått mange bra svar. Vil bare nevne at jeg pleier å kaste dem når jeg ikke lenger får ut alt vannet - da kommer det surklelyder i smokken når hun sutter på den og den blir gråhvit inni i stedet for blank (vi bruker silikonsmokker).

Skrevet

Jeg har ingen førstehåndskunnskap om dette, heldigvis, så jeg kan ikke svare deg med 100% sikkerhet.

Jeg bare informerte om hva som blir oppgitt på hver eneste smokkepakke jeg har kjøpt.

Der blir man informert om at om smokkedelen løsner og kommer inn i munnen/svelget til barnet, skal man forholde seg rolig, fordi smokkene er utformet med hull slik at barnet skal få puste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...