Itsrejk Skrevet 28. januar 2009 #1 Skrevet 28. januar 2009 Jeg lekker en del, og bruker melkeoppsamlere. Tenkte å fryse ned denne melka. Hvordan gjør jeg det på enklest og renest mulig vis? Noen som har tips til gode beholdere/poser?
nawi Skrevet 28. januar 2009 #2 Skrevet 28. januar 2009 Frys det i isterningsposer. Da kan du bare tine de du trenger;-)
Trulte76 Skrevet 28. januar 2009 #3 Skrevet 28. januar 2009 det finnse steriliserte bokser på apoteket som man kan fryse morsmelk i Svigerinna mi har sånne. Men lokka selgte de seperate, så må huske å kjøpe det også. Jeg skal ha meg sånne for å fryse barnemat i Finnes større som er beregenet for barnemat også, men i begynnelsen er nok disse som er ment til MM best til middag
Gjest Skrevet 28. januar 2009 #4 Skrevet 28. januar 2009 Hei:) God hygiene; på hendene, og vask melkeoppsamlerne etter hver bruk i salo, deretter sett på koking. Jeg har kjøpt sånne "Avent"-bokser på apoteket. 10 stykker i pakken, tar 180ml, og kostet 160kr. Det som er så utrolig genialt er at du kan bruke smokkene til Avent på disse boksene, du skrur bare på den hvite delen med smokken også har du vips ei flaske. Utrolig genialt! Du kan helle fersk melk oppå frosen melk så lenge den ferske melka ikke er "mer" enn den frosne (da kan den frosne melka tine).
Itsrejk Skrevet 28. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 28. januar 2009 Oj, høres veldig smart ut! Og veldig kjekt å høre at jeg kan helle fersk melk oppå den fryste - for jeg har ikke såå mye ekstra ennå. Blir vel enklere etter hvert å pumpe ut hele måltid, vil jeg tro. Takk for fine tips!
Gjest Skrevet 28. januar 2009 #7 Skrevet 28. januar 2009 Sitter forresten med kopper på nå og lekker som en sil. Venter på at junior skal våkne. Et slit, utdrivningsrefleksen settes igang av ingenting, et rørende innlegg på DIB, og jeg er igang, hehe.
Itsrejk Skrevet 28. januar 2009 Forfatter #8 Skrevet 28. januar 2009 Hehe...du har nok melk da! Nå har du jo funnet noe veldig fornuftig å gjøre med overskuddet også, så da er det vel bare å lese videre her inne!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå