♥ lillemin ♥ Skrevet 28. januar 2009 #1 Skrevet 28. januar 2009 Endelig har jeg fått oppstartdatoen for Synarela: 5.feb. Litt spent... Noen som starter i samme uke som meg? Og er det noen som har gått på den som kan si litt om hvordan de opplevde det og hvordan ting har gått?
fostermor*stolt mamma* Skrevet 28. januar 2009 #2 Skrevet 28. januar 2009 jeg har gått på synarela nå noen uker og synes egentlig det går greit! Mobilen ringer klokka 8, 15 og 22 og da tar man dosen sin. har hatt litt vondt i hodet og vært masse trøtt! Sovet en hel del! men utenom det skal man ikke klage så veldig. jeg er heldig som har vært sykemeldt hele denne perioden og skal være det frem til uke 9. så jeg har kun hatt meg selv og mine og tenke på . hadde ikke orka jobb nå tror jeg, men så har jeg vært sliten i hele høst også. så ble ikke bare sykemeldt pga prøverør liksom. Er så rart å tenke på at jeg endelig er i gang med dette. Vi har ventet noen år. vet akkurat hvordan du har det, for man er jo så spent og tenker så masse på hvordan ting kan bli og ikke bli... jeg har vært der du er nå og kan ikke si jeg misunner deg. er utrolig deilig å endelig komme i gang! Masse lykke til:D
♥ lillemin ♥ Skrevet 28. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 28. januar 2009 Takk! Jeg skal kun ha en dose i hvert 2 ganger daglig jeg da, så får prøve å få en god rutine på det med en gang. Jeg googla "synarela" for å se hva som kom opp og leste litt om folk med ulike erfaringer. Alt fra lite søvn til brystreduksjon (hjelpes, jeg som allerede er ganske liten...!). Tenkte å gå på apoteket å hente ut medisinene etterpå, så jeg er sikker på å få det i hus liksom. Er innmariiii redd for ting ikke skal gå bra nå. Jeg er også sykemeldt, eller - nå har jeg kommet meg i aktiv sykemelding da, så styrer mye av arbeidstiden min selv. Så det kan jo være ganske greit da. Eneste som er litt dumt...det er at jeg går og venter på en kneoperasjon! Så får inderlig håpe at det skjer før et evtentuelt svangerskap... Lykke til videre du også :D
håpemamma Skrevet 28. januar 2009 #4 Skrevet 28. januar 2009 Hei på du.... Jeg holder på med mitt 3.forsøk,startet med spray 23/1-09. jeg får en merkelig smak i munnen rett etter at jeg har tatt sprayen og er litt tørr i halsen ellers,sliter med litt hodepine,men ellers går det greit. Har ikke vær sykemeldt de to andre gangene,men blir det denne gang fra vi henter ut egg i uke9. Vi har ventet et år nå fra forige forsøk,og er veldig spente på hvordan det kommer til å gå denne gang.(Hadde positiv test sist,men var med i ei bil ulykke på jobben ög fikk blødninger litt etter så det ble ikke baby da). Ønsker deg masse lykke til i tiden fremover. hilsen
♥ lillemin ♥ Skrevet 29. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 29. januar 2009 Gruer meg veldig til den sprayen merker jeg...sliter bare jeg putter den lillt Otrivinen opp i nesa, og da tar jeg hverken hele tuppen oppi nesa eller hele puff. Så det kan jo bli riktig så spennende å se hvordan det går med Synarelan da... Jeg jobber til vanlig som ped.leder på en småbarnsavdeling med barn med spesielle behov, så på en måte er det godt at jeg ikke skal være i full gang der. Slipper unna med stress og tunge løft og bøy i hvert fall.. Så får håpe det har positiv innvirkning! Leit å høre om bilulykken! Det er synd når slike ting skjer... Men ønsker deg lykke til videre med videre medisinering og egguthenting;) Masse babystøv sendes fra
babysoon? Skrevet 29. januar 2009 #6 Skrevet 29. januar 2009 Hei lillemin Jeg begynner også på Synarela i uke 6. Jeg begynner den 4.02... gleder og gruer meg nå! men jeg har ikke fått medisinen i posten enda... så jeg tenkte å etterlyse den i morgen.. har du fått din? Jeg håper jeg slipper å bli sykemeldt, er det vanlig? man kan vel få så mye forskjellige bivirkninger at det er vel så forskjelligt... du er vel ganske spent du og? har du barn fra før??
♥ lillemin ♥ Skrevet 29. januar 2009 Forfatter #7 Skrevet 29. januar 2009 Så moro å treffe på noen med oppstart i samme uke som meg! Det er en spennende tid vi går i møte =) Jeg grugleder meg. Ikke for alle bivirkningene, for det virker nå som en "grei" ting nå etter det jeg har hørt, men for selve sprayen. Hvilken klinikk går du til? Jeg er på Ullevål, og der måtte jeg i alle fall ringe inn første mens dag, så sendte de meg resepten i posten. Det tok ca 9 dager, og jeg begynte å bli sååå utålmodig. Jeg hadde tenkt til å gi de 10 dager før jeg etterlyste noe, og heldigvis så kom den før det. Da jeg fikk resepten, var det en resept på alt jeg trenger underveis helt til the end. Jeg hentet kun ut Synarelaen, for jeg vil ikke bruke masse penger på alt det andre dersom det går i d**s med sprayinga. Kosta 1000 kroner for en spray med 60 doser, henta bare ut 1 fordi det var det de hadde. Så de bestilte en spray til som jeg skal hente i morgen. Jeg vet ikke om det er vanlig å være sykemeldt jeg. Nå er jeg riktignok sykemeldt på grunn av en kneskade, men er i aktiv sykemelding og styrer mye selv. Arbeidsgiveren min er også klar over prosessen jeg skal igjennom og respekterer det at jeg tar ting helt med ro, både på grunn av å forhindre stress og med tanke på alt det andre. Jeg er kjempe spent! Dette er vårt første forsøk, har stått på venteliste siden juni, men har vært prøvere siden 2005. Lang tid...og det virker som en evighet til vi evt kan få et positivt resultat. Men som mannen min så fint sa det: tenk deg egentlig hvor mye tid som er tilbakelagt framfor den tida det går til vi er i gang." Og det er jo sant... Vi har ingen barn fra før, så er spinnville for at vi endelig er i gang!! Lykke til babysoon?, håper vi klarer å følge hverandre Hva med deg, har du barn fra før? Og hva er aldreren din? Jeg er 25...
babysoon? Skrevet 30. januar 2009 #8 Skrevet 30. januar 2009 I dag fikk jeg medisinene i posten.. Jeg vet ikke om det er en resept, eller om det er alle medisinene på en gang. (tror det siste) fordi prisen var 8000kr... (!) Veldig koselig at vi kan følge hverandre, krysser alt for at det klaffer for oss begge da!! jeg er positivt innstilt, men tør ikke håpe på for mye.. Vi har vært prøvere siden 05 vi og, dvs vi mistet i MA i 04.(ikke planlagt graviditet) så året etter det tenkte vi at nå hadde det passet... Men ting tok sin tid kan du si.. og her er vi nå! Jeg hører til Haugesund Sykehus. Jeg er og 25 år, gift, og har heller ingen barn fra før.. Ha en flott helg, jeg skal lade opp til uken og spray start!! (Du og tenker eg!)
♥ lillemin ♥ Skrevet 31. januar 2009 Forfatter #9 Skrevet 31. januar 2009 8000? Ja, da har det nok vært flere medisiner på en gang tenker jeg! Godt de kom da, det er jo uutholdelig å gå og vente bestandig... Nå er begge sprayene mine på plass i skapet her, så kan nesten ikke vente til 5.feb. I dag skal jeg og mannen ut for å skeie ut "en siste gang" før alt begynner, holder meg unna alt som kan ha en eller annen innvirkning når jeg starter medisineringa. Jeg er livredd for at forsøket ikke skal lykkes,eller at sprayinga ikke blir vellykka etc etc. Ha en flott helg du også! Så snakkes vi nok =)
Alid@ Skrevet 1. februar 2009 #10 Skrevet 1. februar 2009 Hei lillemin! Ville bare ønske deg lykke til når du starter på med nesesprayen snart! Du går en spennende tid i møte! Krysser fingrene for at dere lykkes på deres første forsøk! Heier på deg:) Om jeg ikke husker feil så hadde du et annet nicknavn før som var marvar!?? Om det stemmer så vil jeg bare si at du var en god støtte her inne for meg når jeg var under behandling før jul:)
Eva76 Skrevet 2. februar 2009 #11 Skrevet 2. februar 2009 Hei, jeg starta opp med spray i dag. Kjekt med en tråd der vi kan følge hverandre :-) Jeg er 32 år og har ingen egne barn, men en stedatter som bor hos oss.
♥ lillemin ♥ Skrevet 2. februar 2009 Forfatter #12 Skrevet 2. februar 2009 Hei Alid@, og takk for lykkeønskningene! Det betyr mye Set stemmer at nicket var marvar tidligere... Håper at jeg var til noe hjelp den gang, og at alt er bra med deg nå! Er veldig spent på hvordan det kommer til å bli... Kan nesten ikke vente! Men nå nærmer det seg - bare noen dager igjen!!
♥ lillemin ♥ Skrevet 2. februar 2009 Forfatter #13 Skrevet 2. februar 2009 Lykke til med sprayinga Eva76! Fortell gjerne om hvordan det går, er så spent selv. Begynner på torsdag...
Eva76 Skrevet 3. februar 2009 #14 Skrevet 3. februar 2009 Enn så lenge går det veeldig bra med sprayingen. Mobilen står på alarm kl 08 og 20 og hittil har jeg vært hjemme når den skal taes. Eneste jeg har merket enda er at det smaker noe blæh en stund etter jeg har sprayet og jeg var uvanlig tørst i går. (mulig jeg har spist noe som gjør at jeg er tørst og da)
lillebie på`n igjen Skrevet 3. februar 2009 #15 Skrevet 3. februar 2009 Hei jenter, henger meg på denne tråden jeg ) Jeg startet å spraye i går, og er allerede utolmodig til jeg kan begynne på sprøyter:o) Er veldig spent på bivirkninger denne gangen selv, jeg var veldig plaget med kviser (i hele ansiktet) fett hår og vondt i hodet...kan ha noe med at legen skrev feil, tok 2 doser tre ganger om dagen...skulle jo bare ha 1 dose 3 ganger om dagen ) så nå gjør jeg alt riktig ! sprayer klokken 06:00 14:00 22:00 )
Eva76 Skrevet 3. februar 2009 #16 Skrevet 3. februar 2009 Lilebie: når starter du på sprøyter? Ser du har vært gjennom dette før. Hvordan var det å sette den første sprøyta? Jeg skal ikke starte på sprøyter før 4. mars, så det blir lenge å grue seg.
lillebie på`n igjen Skrevet 3. februar 2009 #17 Skrevet 3. februar 2009 om alt går etter planen, så skal jeg starte var det 20 februar eller 26 ? tror det var det, husker ikke helt jeg nå ) huff husker det som det var i går, var sååå nervøs ....stod med sprøyta i hånda 30 minutter ... pirka spissen på huden ...var så redd det skulle gjøre vondt....men det var det ikke! herregud jeg måtte le når jeg hadde satt den, for jeg kjente det så og si ikke! jeg presser sammen litt magefett og tar sprøyta bestemt inn, det er det som gjør at jeg kjenner det såvidt! lirker du den inn sakte- er det ikke noe behagelig! sprøyta blir liksom dagens høydepunkt, ett skritt nærmere uttak liksom ) tro meg, ikke noe å grue seg til, selv om det er ekkelt første gangen! sprøytespissen er latterlig tynn!
♥ lillemin ♥ Skrevet 3. februar 2009 Forfatter #18 Skrevet 3. februar 2009 Godt å høre at det er flere enn meg som sitter og er litt smånervøse;) Hehe.. Jeg driver og psyker meg opp til å dytte sprayen opp i nesa og snufse godt inn. Vil så gjerne at det skal bli riktig!!! Jeg skal på UL 3.mars, så da håper jeg det blir sprøyte på meg også! Har egentlig ikke rukket å tenke på hvordan det er, så godt dere brakte det inn på banen. Og enda godt å høre at det ikke er så ille... Men latterlig tynn sprøytespiss? Skriker hver gang jeg er hos legen og blir pirket litt i fingeren jeg... Hjeeelp! Ser at det er noen som skriver om babyklister i noen tråder her, er det noe dere har prøvd/vurderer å prøve? Jeg ble litt "frista", men er nok en gang redd for at det ikke skal bli riktig, at det har innvirkning på spraying og sprøyter etc...
lillebie på`n igjen Skrevet 3. februar 2009 #19 Skrevet 3. februar 2009 tro meg, å bli stukket i fingern hos legen er det vondeste jeg vet....det gjør vondt det:o) og jeg har flere tattoveringer og piercet meg endel da jeg var fjortiss:o) tar heller en ny tattovering enn et stikk i fingern heheeh. men alle opplever smerte forskjellig ) vent til du ser nåla så skjønner du hva jeg mener....og magefettet har ikke så stor følsomhet! jeg brukte babyklister under mitt 2. forsøk, og testen ble fortsatt negativ.... så det hadde ikke noe innvirkning på meg....tenkte jeg kanskje skulle prøve akupunktur jeg nå da....selv om det og innebærer nåler.....
Eva76 Skrevet 3. februar 2009 #20 Skrevet 3. februar 2009 Greit at det ikke er bare meg som er pyse på nåler. -Å bli stukket av andre (les: helsepersonell) gjør meg "ingenting" men jeg er pyse på å sette selv. Dessuten har jeg minimalt med magefett, så dette blir fortsatt spennende. Hvilke sprøyter gikk du på lillebie? Jeg har fått Gonal-f ser jeg.
lillebie på`n igjen Skrevet 4. februar 2009 #21 Skrevet 4. februar 2009 jeg har gått og skal gå på gonal F, jeg ble overstimulert på 150 ie i 7 -8 dager første runde.... understimulert andre runde(avbrutt) og siste runde gikk jeg på først 75 ie i 5 dager og økte til 112 ie, samt 150 ie de siste tre dagene, da gikk alt fint ) så denne gangen skal jeg gå på 87.5 ie tror jeg det var, i 5 dager før neste kontroll ) vet ikke helt hvorfor jeg tåler så lite, da jeg ble overstimulert hadde jeg bare 3 egg...merkelige greier....jeg er visst vanskelig å stimulere ifølge legene.
babysoon? Skrevet 4. februar 2009 #22 Skrevet 4. februar 2009 Da var jeg i gang med sprayen jeg og gitt! veldig spennende! Håper ikke d kommer så mange bivirkninger! jeg tar en spray kl 08-15-22... Kan ikke vente til jeg skal begynne på sprøytene den 17.feb. men nå begynner jeg å lure på om mensen kommer denne gangen.. selvfølgelig gjør den sikkert det, den har jo gjort det de siste 4 årene av prøving.. men jeg har en sånn merkelig følelse... men er det farlig viss jeg er gravid og går på spray????
♥ lillemin ♥ Skrevet 4. februar 2009 Forfatter #23 Skrevet 4. februar 2009 Bare 1 dag igjen til jeg kommer etter;) Merker nervene komme...attpå til så har jeg blitt forkjøla og TETT I NESA! Otrivin er min venn...så kombinere dette med Synarelaen kan bli en fin utfordring;) Jeg tar deres ord, manner meg opp til sprøytestart etter hvert...har jo et par ringer å ta av, så får bare håpe at det går fint...hihi. Bare å skjønne denne resepten forvirrer meg. Menopur, crinone og ovitrelle står det der.. Hva er hva? Og hva skal dere ta? Sender dere alle masse masse babystøv og håper alt av spraying og sprøyter går bra og at alle får hentet ut masse fine egg;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå