2-barns mor Skrevet 28. januar 2009 #1 Skrevet 28. januar 2009 Noen som har erfaring med dette? Barnet mitt er litt vel myk i leddene og dette påvirker barnets aktivitetsnivå. Noen som kan fortelle meg litt om deres erfaringer.
klem nile Skrevet 28. januar 2009 #2 Skrevet 28. januar 2009 Hei Vet ikke om du selv har hypermobile ledd eller om noen i familien deres har dette. Ikke vet jeg heller hvordan du har oppdaget dette. Det kan være mange forskjellige ting. Noen er bare hypermobile men noe er også syndrom og andre litt innviklede sykdommer. Selv har jeg alltid vært myk og hatt det morsomt med det. Nå i voksen alder har jeg funnet ut at jeg har noe som heter Ehlers Danlos syndrom den klassiske varianten. Du kan lese om dette på nettet på deres egen hjemmeside. Du bør uansett ta kontakt med fastlegen og be de sende rekvisisjon til en revmatiker. Så lenge det påvirker aktiviteten til barnet bør det tas alvorlig. Selv har jeg to barn og den ene har arvet meg dessverre.... Lykke til..
klem nile Skrevet 28. januar 2009 #3 Skrevet 28. januar 2009 Vel, morsomt da jeg var barn-. Ikke i voksen alder... Da kom smertene...
klem nile Skrevet 28. januar 2009 #4 Skrevet 28. januar 2009 Beklager alle disse skrivefeilene... Trøtt skjønner jeg.... Ikke revmatiker men revmatolog- De kan hjelpe deg videre.
2-barns mor Skrevet 28. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 28. januar 2009 Takk for svar. Er under utredning hos BUP for mye forskjellig og det var fysioterapeuten som nevnte dette. Hvordan er barnet ditt og har det påvirket dagliglivet i noen grad?
klem nile Skrevet 29. januar 2009 #6 Skrevet 29. januar 2009 Gutten min som er 3 år har ikke fått noe diagnose da det er vanskelig å diagnosisere små barn. De ser heller på foreldre. Jeg merker ikke så mye på aktiviteten, men merker at alle ledd knekker og at de er løse. Han sitter i de merkligste stillinger, og barnehagen merker at han er klart mer hypermobil enn andre barn. Tror ikke barnet mitt på 3 har hypermobil type av EDS, men mer den klassiske som jeg har. Vet ikke hvor flinke BUP er, men vær så snill å kom deg til en revmatolog. Få en henvisning til Martina Hansens Hospital for videre kontroll om du bor i Oslo/Akershus. Det kan være mye, og det er sikkert hjelp å få. Jeg følger med på guttene mine, og vet det ikke er morsomt å finne ut at de kan ha smerter.... Se også på nettsidene til EDS foreningen; http://www.eds-foreningen.no/ Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå