Anonym bruker Skrevet 28. januar 2009 #1 Skrevet 28. januar 2009 Jeg har ikke hatt omgangssyke siden jeg var barn, og det er jeg så glad for, men jeg vet at når jeg nå har små barn selv så er det vel et tidsspørsmål før jeg får en slik omgangssyke som medfører at jeg må kaste opp veldig mye. Å kaste opp en eller to ganger er overkommelig, men å kaste opp 10-15 ganger minst, f.eks. å kaste opp om og om og omigjen time etter time en hel natt er helt forferdelig. Jeg skulle ønske jeg aldri mer behøvde å oppleve å kaste opp sånn mange ganger etterhverandre, men jeg lurer på om det er urealistisk at jeg kan gå resten av livet uten å oppleve det? Hvis jeg får omgangssyke som gir oppkast (noen få omgangssyker kan gi bare diaré), så er det vel typisk for omgangssyker at man må kaste opp mange ganger før det gir seg. En eller to ganger er sjelden nok, det vanlige er vel at man må kaste opp mange ganger når man har skikkelig omgangssyke. Kommer jeg garantert til å oppleve det igjen å kaste opp mange ganger til alt i magen er helt tømt og det bare kommer opp illesmakende grønn galle?
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2009 #2 Skrevet 5. februar 2009 Dessverre saa har jeg daarlige nyheter for deg: oppkast er en del a smaabarnsverdenen og jeg spyr like mye som ungene, lol. Men det er naa ihvertfall kortvarig, 12 timer eller noe, og hvis du klarer aa ta et parr resiesyketabeletter (hvis du ikke er gravid eller ammer) foer du begynner aa kaste opp, kan du unngaa aa kaste opp veldig mange ganger. Det har ihvertfall funka for meg.
Gjest Skrevet 9. mars 2009 #3 Skrevet 9. mars 2009 Er det å kaste opp noe som alle må oppleve veldig mange ganger i løpet av livet??? Er jeg helt nødt å kaste opp mange ganger i fremtiden? Jeg blir 34 år til sommeren, og jeg har ikke hatt omgangssyke siden jeg var barn. De gangene jeg har kasta opp som voksen har vært i forbindelse med graviditet og fyllesyke. Har jeg mange kraftige oppkastrunder foran meg i fremtiden??? Er jeg helt nødt til å få mange omgangssyker de kommende årene? Selv om jeg nå har vært mor i 8 år, og ennå ikke har hatt en eneste omgangssyke etter at jeg fikk barn - har jeg mye å ta igjen for de årene jeg ikke har hatt omgangssyke???? Er jeg veldig spesiell som er trebarnsmor og som ikke kaster opp hvert år???? Jeg hater denne verden vi lever i siden det å kaste opp er noe som de fleste sier skjer veldig mange ganger i livet. Helst skulle jeg ønske jeg aldri mer behøvde å kaste opp. Jeg er livredd for å kaste opp voldsomt! Jeg hater å kaste opp! Verden er stygg og fæl å leve i siden oppkast er noe de fleste må oppleve veldig mange ganger i livet!!!
Gjest Skrevet 9. mars 2009 #4 Skrevet 9. mars 2009 Jeg er lei meg for oppkast, jeg! Ja, jeg er fryktelig lei meg for oppkast!!!!!!!!! Jeg haaaaaaater at oppkast er noe de aller fleste må igjennom veldig mange ganger i livet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå