Lene J Skrevet 28. januar 2009 #1 Skrevet 28. januar 2009 Er Annika fint navn? Hvilke slags navn tenker dere att det er? Og hva kan evt søsken hete?
plass'n Skrevet 28. januar 2009 #2 Skrevet 28. januar 2009 slik er mine notater om Anika Annika: ANIKA 55 i Norge nå betyr 'lille-Anne' av hebr ’nådig’ el arab: ’unik’ brukt i Afr om ’vakker, gave fra Gud’ ANNIKA 850 i Norge nå [ 24 nye i 1995, deretter ca 30 nye pr.år – Sverige har 40.000 Annika men bare 30 Anniken..] + 70 som skriver ANNICA av hebr Anna ’nådig Gud’ - på indisk et navn på guden Durga hilsen Øyvind H
MirandaC Skrevet 28. januar 2009 #3 Skrevet 28. januar 2009 hehe, kult at menn også tar seg en tur innom navnedebatten! ;p Annika tenker jeg på ''Tommy & Annika'' i Pippi, og en jente som heter Annika Selina. Er ikke så glad i det navnet. Hva med Anna, Hanna, Emma?
Castho Skrevet 28. januar 2009 #4 Skrevet 28. januar 2009 Annika er stilig. Jeg ville ikke kalt nestemann for Tommy akkurat men masse passer godt med Annika. Eks: Anton Bastian Birk Cornelius Casper Daniel Emil Fillip Fredrik Gabriel Henrik Herman Iver Isak Jonathan Jonas Jonah Jørgen Kaspar Kristian etc
Vannmann35 Skrevet 28. januar 2009 #5 Skrevet 28. januar 2009 Synes Annika er koselig, men liker kanskje Anniken enda bedre :-)
Azora Skrevet 28. januar 2009 #6 Skrevet 28. januar 2009 Annika er et tøft og fint navn! Jeg forbinder navnet med en tegneseriefigur (gitt ut i Norsk barneblad), som fikser det meste - en slags Frøken detektiv-jente. Husker godt serien, til tross for at det er svært lenge siden jeg leste den. (Fant faktisk en reportasje om ho på nett: http://www.klassekampen.no/38671/article/item/null )
Cornelianelia Skrevet 29. januar 2009 #8 Skrevet 29. januar 2009 Annika er tøft, morsomt og sjarmerende! Folk flest vil nok forbinde det med Pippi Langstrømpe, men det er jo bare positivt. Annika er et navn jeg gjerne skulle ha brukt selv. Anniken er også fint!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå