Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er Annika fint navn?

Hvilke slags navn tenker dere att det er?

Og hva kan evt søsken hete?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

slik er mine notater om Anika Annika:

ANIKA 55 i Norge nå betyr 'lille-Anne' av hebr ’nådig’ el arab: ’unik’ brukt i Afr om ’vakker, gave fra Gud’

ANNIKA 850 i Norge nå [ 24 nye i 1995, deretter ca 30 nye pr.år – Sverige har 40.000 Annika men bare 30 Anniken..] + 70 som skriver ANNICA av hebr Anna ’nådig Gud’ - på indisk et navn på guden Durga

hilsen Øyvind H

Skrevet

hehe, kult at menn også tar seg en tur innom navnedebatten! ;p Annika tenker jeg på ''Tommy & Annika'' i Pippi, og en jente som heter Annika Selina. Er ikke så glad i det navnet. Hva med Anna, Hanna, Emma? :)

Skrevet

Annika er stilig. Jeg ville ikke kalt nestemann for Tommy akkurat men masse passer godt med Annika.

Eks:

Anton

Bastian

Birk

Cornelius

Casper

Daniel

Emil

Fillip

Fredrik

Gabriel

Henrik

Herman

Iver

Isak

Jonathan

Jonas

Jonah

Jørgen

Kaspar

Kristian

etc

Skrevet

Synes Annika er koselig, men liker kanskje Anniken enda bedre :-)

Skrevet

Annika er et tøft og fint navn! Jeg forbinder navnet med en tegneseriefigur (gitt ut i Norsk barneblad), som fikser det meste - en slags Frøken detektiv-jente. Husker godt serien, til tross for at det er svært lenge siden jeg leste den. (Fant faktisk en reportasje om ho på nett: http://www.klassekampen.no/38671/article/item/null )

Skrevet

Annika er tøft, morsomt og sjarmerende! Folk flest vil nok forbinde det med Pippi Langstrømpe, men det er jo bare positivt.

Annika er et navn jeg gjerne skulle ha brukt selv.

Anniken er også fint!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...