Lillegull og meg Skrevet 28. januar 2009 #1 Skrevet 28. januar 2009 Jenta mi har aldri vært noe storspiser.. Hun er 5 mnd. Prøver å amme, og på kvelden og natten går d stort sett greit, men på dagen har hun begynt nå med at hun ikke skal ha noen ting.. bare snur seg bort fra puppen, så tilbyr jeg henne flaske ... d vil hun ikke ha.. bare gnager på sutten. Har begynt med litt grøt, og begynnelsen gikk d ned på høykant, men nå er ikke interessen så stor der lenger heller! Har prøvd å la d gå en stund mellom måltidene, har prøvd å amme henne etter at hUn har våknet og er trøtt, har prøvd å leke under matsituasjonen, men hun tar bare litt. Er d noe jeg kanskje gjør feil? Styrer så fælt med dette her nå! Jenta har jo ikke matvett. Hva gjør jeg for å få i henne mer mat?
WildPrincess Skrevet 28. januar 2009 #2 Skrevet 28. januar 2009 Mi jente spiser heller ikke all verden... Grøt vil hun ikke ha, men noen få unntak. Vi endte med å gå over på 6 mnd grøten til tross for at hun bare er 4 mnd. Den var litt mer spennede... men ikke all verden begeistret. Frukt mos er litt mer spennede, og enn så lenge er sviskemos veeeeldig godt. Der spiser hun mange skjeer Prøv evt. å ha litt frukt i grøten, det hjalp ikke for oss, men vet fler ehar hatt hell med det.
plastblomst♀♂♂ Skrevet 28. januar 2009 #3 Skrevet 28. januar 2009 Min er også vanskelig å få i mat. Han klarer nesten ikke spise når andre er tilstede... Kan sluke en flaske i mørket om natta, men på dagen er det ofte vanskelig. Ikke vil han ha grøt heller, bare spytter det ut. Har prøvd banan og fruktmos, men det kommer også rett ut igjen. Er ganske frustrert nå , og vet ikke helt hva jeg skal gjøre... Har gitt opp grøt for en stund nå, gir han heller velling morgen og kveld.
Lillegull og meg Skrevet 28. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 28. januar 2009 Har prøvd med frukt i grøten, men d hjelper ikke stort d heller! Drikker jenta di mye melk ellers da eller? Kan jeg prøve med litt 6 mnd grøt nå da? Selv om hun er 5 mnd?
Lisbeth m/spire i magen Skrevet 28. januar 2009 #5 Skrevet 28. januar 2009 Å jeg kjenner meg så godt igjen , jeg har ei lita jente på straks 4 måneder , jeg ammer ikke hun får flaske.. Hun er også veldig småspist av seg , sliter skikkelig med å få i henne mat...
Lillegull og meg Skrevet 28. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 28. januar 2009 Er ikke greit når de ikke vil spise... Hører om babyer som sluker en flaske med 200 ml hver 3 time... jeg tror ikke jeg får i henne d i løpet av en dag ... D kan vel ikke fortsette slik? Har ikke lyst til å begynne med sonde liksom... :/
Lisbeth m/spire i magen Skrevet 28. januar 2009 #7 Skrevet 28. januar 2009 hvor mye veier prinsesa di da?
Lisbeth m/spire i magen Skrevet 28. januar 2009 #8 Skrevet 28. januar 2009 Hvor mye veier barnet ditt da?
Lillegull og meg Skrevet 28. januar 2009 Forfatter #9 Skrevet 28. januar 2009 Hun veier nesten 7,5 kg! hun ligger midt på skalaen, men hadde d ikke vært for at jeg hadde jobbe så hardt som jeg har gjort med den matinga, hadde hun heller ikke gått opp såpass som hun har gjort.. Men nå går d liksom ikke an å lure i henne mer heller..
Lillegull og meg Skrevet 28. januar 2009 Forfatter #10 Skrevet 28. januar 2009 7,5 kg. Hvor mye spiser jenta di i løpet av en dag da?
Idun Skrevet 28. januar 2009 #11 Skrevet 28. januar 2009 Å, det er akkurat som å høre hvordan vi har det! Jenta vår er 4,5 mnd og hun er skikkelig matlei. I dag har jeg lurt i henne en liten porsjon grøt, og det virker som om det er populært. Tror hun rett og slett er lei melk - hun får flaske hun også. Hun veier 8 kg og er 68 cm, så hun er ikke så liten akkurat. Men jeg er spent på vekta nå etter noen uker med liiiite mat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå