Gå til innhold

Gulp eller oppkast? (baby 1 måned)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hvordan man egentlig vet forskjellen på om det er gulp eller oppkast? Er det glup når det kommer to timer etter mat og med klumper?

Jenta mi er 4,5 uker (kom en måned for tidlig) og jeg synes hun har "gulpet" mer enn vanlig de siste dagene. Hun er jo litt liten fortsatt og har ikke så mye å gå på. Kan jo ta en tur på helsesatsjon å veie.

Lurte bare på om det egentlig er noen forskjell på gulp og oppkast når de er så små.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Min jente kom også litt for tidlig og gulper veldig mye. I tillegg har ho endel pusteproblemer ved amming som medfører pustestopp og ho blir blå på leppene. Jeg har fått nor som heter Galvison (eller noe sånt) for å redusere gulpinga. Det hjalp veldig bra. Ho er foresten 8 uker gammel.

Skrevet

Takk for svar. Hun gulper jo mer og mer, men når det kom noen to timer etter mat og hun brakk seg var jeg redd det var oppkast. Hun er nå 4,5 uker og 3 kg. vi er vedlig fornøyd med det, men hun har ikke veldig mye å gå på. Synes i tillegg hun sover litt mer om dagen, men det går jo så opp og ned. fikk en prematur sist også, så jeg vet det er vanlig, men... vi er jo på helsesatsjonen ofte, men synes det er viktig å følge med. Lykke til med din lille.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...