Maysan81<3+gutta<3 Skrevet 28. januar 2009 #1 Skrevet 28. januar 2009 Jeg fødte lille Adam for 9 dager siden. Da var han 32+6. Jeg lurer på når andre sine barn begynte å bli "sugelystne"?? Lurer på om jeg stresser for mye med at han ikke dier? Han bare smaker og slikker litt på brystet inne i mellom. (jeg har mye melk) Må jeg belage meg på sonding lenge? Har så lyst til å amme det lille nurket mit!!!
MrsLilly Skrevet 28. januar 2009 #2 Skrevet 28. januar 2009 Jeg tror du kanskje forventer litt for mye. Siden Adam bare er i uke 33, så er det nok enda ganske tungt å suge, svelge og puste, alt på en gang. Om ett par uker til vil lungene hans være sterkere, og da vil han ikke bli så fort sliten.
Gjest bissen Skrevet 28. januar 2009 #3 Skrevet 28. januar 2009 Jeg ammet ikke jentene ordentlig før de var nesten i uke 36..du må kanskje belage deg på å vente litt. Men så lenge han er interessert i pupp og koser seg litt der, er jo det supert, ikke alle som er like interessert heller. Du har i hvert fall det beste utgangspunkt når du har masse melk, det blir nok av tid til amming etterhvert skal du se:)
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2009 #4 Skrevet 28. januar 2009 Gratulerer med gutten Det kan ta tid ja. Jeg fikk ei jente i 32+0, og hun var i uke 37 da hun første gang klarte å ta 50 ml av meg. Men med skjold. Før det var det bare småtteri. 2 ml, 5 ml.. Hun ville nok, men klarte ikke. Sovnet eller strevde med å få tak. Prøvde hardt uten skjold et par uker, men det gikk ikke mens hun var så liten. Skjoldet kastet vi forøvrig da hun var ca 3 uker etter termin
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2009 #5 Skrevet 28. januar 2009 PS: Jenta mi var dysmatur. Veide bare 1350 gram! Har kanskje noe å si? (Den samme som over)
Gjest bissen Skrevet 28. januar 2009 #6 Skrevet 28. januar 2009 Ja..når jeg skrev ammet ordentlig, så var vel det rundt 5 ml;)
Maysan81<3+gutta<3 Skrevet 28. januar 2009 Forfatter #7 Skrevet 28. januar 2009 Tusen takk for svar. Jeg har nok litt for høye forventninger. hehe. Dette kommer nok til å gå av seg selv etterhvert. I mellomtiden koser vi masse, og stimulerer sugerefleksen så mye vi kan. Syntes det bare er greit å høre hva andre opplever. Nå skal jeg pumpe...jiiihaaa
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2009 #8 Skrevet 29. januar 2009 Jeg fødte også i uke 32+6, husker ikke helt hvor mange dager det tok før hun tok skikkelig. Men, vi fikk reise hjem da hun spiste fint selv, og da var hun 34+6. Da hadde hun vært uten sonde i to dager. Jeg hadde mye melk, men det var vanskelig å få henne til å ta tak. Også gikk det litt opp og ned i begynnelsen. Lykke til!
Maysan81<3+gutta<3 Skrevet 29. januar 2009 Forfatter #9 Skrevet 29. januar 2009 Da har du vært kjempeflink og heldig!! Vi er snart i 34+6, og her har ikke jr. fått til sugeteknikken enda. Så han sondes alle måltidene. Men satser på at det kommer etterhvert;)
~Endorfina~ Skrevet 30. januar 2009 #10 Skrevet 30. januar 2009 De sa på sykehuset at barna som regel ikke klarte ta fullverdig måltid fra pupp før tidligst uke 34. Dere har et godt utgangspunkt da, siden jr koser seg ved puppen Det kommer nok til å gå bra! Vi fikk henne hjem 34+3 (2.januar), da hadde jeg bodd på sykehuset en uke med ammetrening. Sonden tok de ut dagen før hun ble med hjem, selv om hun bare tok ca 15-25 ml pr måltid. Som du ser av et annet innlegg får hun fortsatt ikke i seg nok mat og vekta går ikke opp nok... Må bare si at den tida man bor på skehuset og trener på amming og veier før og etter måltidene - det er helt forferdelig slitsomt!!
Linn77 Skrevet 30. januar 2009 #11 Skrevet 30. januar 2009 Gratulerer med den lille:-) Det er bare og ta det helt med ro nå, så kommer det seg etterhvert! Men, jeg vil bare dele en erfaring som jeg hadde... Min gutt var født 34+0, og vi hadde akkuart det samme problemet med ammingen. Han fikk også mat i sonde noen dager, og var pga det rimelig mett og fornøyd. Det resulterte i at han også bare "kosa" seg ved puppen, og suging var det så som så med. Og pga at jeg hadde den erfaringa fra min første fødte også, som var akkuart like tidlig født som gutten min(nr 2), fikk sykehuset til å ta ut sonden ett døgn. Da ble det fart på suginga skal jeg fortelle!:-) Gutten min, har siden den dagen, spist som en helt. Jeg sier ikke at det er sånn det blir i alle tilfeller, men det er kanskje verdt og ta det opp på sykehuset, slik at den lille kan få muligheten til å bli sulten og starte spisinga si sjøl? Lykke til hvertfall, kommer til og gå så fint så:-)
lille sprelle Skrevet 14. februar 2009 #12 Skrevet 14. februar 2009 fullammet ikke fra bryst foer ved ca 5 mnd pumpet og brukte kopp og flaske maatte avvenne flaske ved hjelp av kopp for aa gaa over til fullamming naar hun var sterk nok ikke gi opp. det er verdt det! (5 uker prem+ dysmatur)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå