Gå til innhold

Flaskevarmer - noen spørsmål.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får ikke til den greia med å blande varmt og kaldt vann. Det blir alltid feil temp å snuppa er hysterisk før jeg får i henne maten. Dessuten syns jeg det virker som det blir mye å drasse på med termos, beholder meg kaldt vann, flasker og pulver.Så jeg varmer kokt avkjølt vann i microen før jeg blander i pulveret. Men har jo oppdaget etterhvert at det er ikke alle som har micro... Å ute på tur i skogen f.eks er det jo særs vanskelig å finne en micro. Samme på lange bilturer.

Så jeg lurer på dette ang flaskevarmer.

Finns det noe man kan få varmet melka i, f.eks å koble til sigarett-tenneren i bilen? På den måten har jeg jo en kriseløsning hvis jeg skal kjøre langt.

Mener å har hørt at det er noe slikt å få tak i. Men hvor?

Å er det noen med erfaringer? Hvor lang tid tar det å varme melken i en sånn?

Så lurte jeg på en annen ting: sånn termobeholder til flaske. Hvor lenge holder den på varmen, sånn ca.?

Det kan jo være en løsning hvis vi skal opp i skauen (vanskelig å finne hverken micro eller sigarett-tennere der).

Det beste er vell å ha kun vannet i termobeholderen, å så blande i pulveret rett før mating? For melken har vell ikke godt av å bli oppbevart varmt over lengre tid kan jeg tenke meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøpte en sånn flaskevarmer (philips) i nærmeste Expert butikk.. Den kan også kobles til sigaretttenneren i bilen.. Men i forhold til å blande kaldt og varmt vann tar denne en evighet...

Skrevet

Må man ha vann i den? Finns det flaskevarmere man ikke behøver vann i?

Ja, har jo skjønt det tar lang tid..., men greit å ha som en kriseløsning tenker jeg.

Skrevet

Jeg har en sånn dings som man liksom kler rundt flasken, så trykker man en knapp og flasken varmer seg opp. Man koker denne dingsen for å resette den.... Den er av merket Prince Lionheart. Se link siden jeg er så innmari god på å forklare..hehe..

http://www.princelionheart.com/site_uk/t_otg_4225.html

Denne trenger altså ikke vann, i motsetning til den jeg nevnte tidligere.

Skrevet

jeg sier bare.. planlegging,planlegging og atter planlegging!

om du vet sånn ca når babyen skal ha mat, hor lenge du skal være borte o.l. vet du også hvor mye vann- melk du må beregne å bruke.

jeg holdt på å kjøpe flaskevarmer, men etter å ha lest på pakken så jeg at det tar 8 min å få varmet melken! med den! da er det enklere og raskere å blande på stedet.

jeg bruker å fylle litt kaldt vann i flaskene før jeg drar noe sted (da slipper du 2 termoser, og flaskene er jo sterilisert likevel) så tar jeg med en liten termos varmt vann.

er jo stort sett bare å blande 50/50 med varmt å kaldt vann, så bruker det å gå bra for meg ihvertfall

Skrevet

Jeg fikk heller ikke til det med blanding med førstemann. Når jeg skulle noen sted laget jeg melka på forhånd. Satte i kjøleskapet der jeg var på besøk og varmet i micro. Var jeg på besøk hos noen som ikke hadde micro, måtte jeg varme i vannbad. Ikke greit på lange turer i marka eller i butikker.

Men nå fikser jeg dette med blanding og synes det er SÅ enkelt!

Jeg behøver KUN 3 ting når jeg drar et sted:

Termos med kokt varmt vann.

Flaske med kokt kaldt vann.

Dispenser med pulver.

Skal jeg lage 180 ml:

100 ml kokt vann på flaska. Tar flaska opp av stellebagen. Tar termos opp av stellebagen. Fyller 80 ml kokende vann på flaska. Tar dispenser opp av stellebagen. På dispenseren har jeg på forhånd fylt på 6 skjeer med pulver. Heller pulver i flaska. Rister. Serverer.

Dispenseren har tre rom som jeg fyller på riktig ant skjeer med pulver i før jeg drar noe sted.

I begynnelsen gjorde jeg det slik om natta hjemme også.

Om kvelden bar jeg inn flaske med kaldt vann, termos med kokende vann og dispenser inn på soverommet. Sto på nattbordet. Når lillegutt våkna for mat tok det meg 1 min å ha maten klar. (Nå sover han natta over)

Med førstemann hadde jeg melka klar på flasker i kjøleskapet. Måtte stå opp og varme i micro. Sukk, så tungvint jeg gjorde det da. :-(

Jeg vil gjerne verve deg til "min" måte å gjøre det på, det forenkler mye for deg, altså.

Skrevet

Jeg lar meg mer enn gjerne verve jeg :)

Jeg skal gi denne blandingen en sjanse til...

Jeg står opp 2 ganger om natten nå å tasser inn på kjøkkenet for å varme i micro - tungvindt!!

Jeg skal faktisk gå inn på kjøkkenet nå å øve meg på blandigsforhold nå jeg :)

Er vell bare til man lærer seg det at det er tungvindt...

Skrevet

Det er verdens enkleste ting og den aller mest effektive når man først kan det!!!! Jeg ville aldri gjort det på noen annen måte, uansett hva andre måtte mene. Genial måte å lage kjapp fersk melk på og jeg begriper ikke hvorfor ikke alle gjør det sånn. ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...