zitapus Skrevet 27. januar 2009 #1 Skrevet 27. januar 2009 Guttungen min på 2 år har fått helt dilla på skumbad. Til vanlig elsker han å bade, men i den siste tiden har han ikke villet bade, men etter at han oppdaget skumbadet er det ikke noe problem å få han med på badinga. Men han var hos legen i dag med noen utslett han har hatt en stund og legen sa det var eksem og anbefalte at vi brukte minst mulig såpe. Jeg har ikke brukt såpe til å vaske han med før nå (bortsett fra stumpen når han har bæsja) og bruker bare såpe til å lage skum i badekaret. Men når jeg tenker meg om så tror jeg at eksemen (som var veldig liten lenge), ble værre akkurat da vi begynte med skumbadet. Eksemen er bare i knehasen på høyre ben og ser ikke ut til å plage han noe særlig, hvertfall ikke enda. MEN, det jeg lurer på er om dere vet om noen produkter som lager skum i badekaret UTEN å trøke ut huden for mye? Eller må vi rett og slett droppe skumbadet? Ellers synes jeg ikke han har sensitiv hud og ble litt forbauset da legen snakket om "slike eksembarn". Har aldri hatt problemer med det før, har en enkelt gang hatt litt tørre områder, men det har alltid gått vekk av seg selv før jeg har rukket å tenke noe særlig på det. Før pleide jeg å bruke litt mandelolje i badet, og var fornøyd med det, men det blir jo ikke noe skum av slikt.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2009 #2 Skrevet 27. januar 2009 Kanskje det er mandeloljen som holder det i sjakk....? Lurer egentlig på det samme som deg... finnes det skumbad som ikke tørker ut huden og er full av parfyme?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå