Gå til innhold

Hva synes dere om årets statistikk da?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg trodde (i likhet med dere?) at korte, bibelske jentenavn som slutter på -a ville falle litt nedover. Likevel så tar det en stund før navnet klatrer, regnet fra det først begynte å bli populært. Jeg trodde for eksempel at Lukas/Lucas ville vært på topplisten for 2007, men det var for "tidlig". Det tar litt tid.

Er litt overrasket over at Emilie ikke er blant topp 10, dessuten ville jeg aldri trodd at Linnea ville komme helt først. Men som sagt, selv om man kjenner til "trendene" er det vanskelig å vite om det f.eks. blir født flere Emma`er enn Linnea`er. Synes også det er "på tide" at Leah kom seg inn på topplisten, dette viser også at det tar litt tid, da jeg selv forventet at Leah ville være på topp 10 for 2007 også.

Ellers synes jeg guttenavn topp 10 for 2008 er kjedelig, med unntak av Lukas. Det har i mine øyne vært "up and coming" lenge, men litt overrasket over at det også nådde 1. plass. Ville trodd Mathias beholdt den, gitt.

Lite overraskelser ja...

Men fornøyd med at navnet på minsten fortsatt holder seg unna topp 40 :)

Eldstemanns navn falt litt på listene. Ligger endel høyere på landsbasis enn her i fylket.

Skal ikke ha flere barn ser det ut til, så litt mer likegyldig til listene enn før :) Selv om jeg har et 2008 barn med masse små venner.

jeg håpet på at Emilie kom lenger ned på listen, så det er jeg fornøyd med, i og med at vår lille prinsesse i magen skal hete Emilie =)

regnet med at Lukas kom på topp...

Linnea...tja...ville heller tippet ett annet, men ikke sjokkert!

Jeg synes det var ufattelig trist å se at så mange av mine favoritter av jente navnene fortsatt er poppis. Litt moro å se at mitt eget navn fortsatt er på topp 20 nesten 30 år etter jeg fikk det.

Guttenavnene synes jeg er kjedelig. Det at Noah, Elias og Isak er så poppis var ikke en overraskelse.... Mange på listen min var rundt 30 - 40 plass som ikke er så værst og noen var der ikke i det hele tatt. Fornøyd med det!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...