Gå til innhold

Hvis ingen navn "dine" var "tatt" (venner, familie etc.) - hvilke(t) navn ville du da brukt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Emma - nyyyydelig, men min søster har liksom "holdt" av det navnet også heter datteren til ei god vennine det

Mina - datteren til kusina mi som vi har mye med å gjøre

Marcus - mange av venner som har barn med det navnet

Amalie - for mange jeg kjenner med det navnet

Alexandra - døtre til 2 venniner

(dette er navn jeg syns er fine og kunne fint brukt, hvis de ikke var "tatt")

Akkurat det problemet sliter jeg ikke med, ikke i noen stor grad i hvert fall... Da Olivia var i magen enda, og vi diskuterte navn, kom samboeren min med Mathilde som forslag. Men det heter kjæresten til broren min (Olivias tante), så ble litt dumt å kalle henne det. Like greit egentlig, siden Mathilde er en av de 20 mest brukte navnene i 2008.

Ellers er det vel ingen navn jeg liker som er tatt av familie/venner, heldigvis:)

Gjest Siklerotte

Vanskelig å si...

Hadde ikke Maya vært tatt, kunne jeg nok sterkt vurdert det... Samme med Helena, Louisa og Matilda. Ellers er det sikkert mange flere navn jeg godt kunne vurdert - men ikke vurderer fordi de er tatt...

Av guttenavn ville det nok blitt Elias, Hans, Fredrik og Tobias - men dessverre.

Annonse

Amalie kunne eg ha brukt,men da heiter niesa mi...Elles kunne eg brukt Heidi,men da heiter søstra mi...

Men er fornøgd med dei eg har og: Victoria,Sander og Emil...

Om me får fleire er valga no mellom: Lucas,Elias,Martin,Markus,Matthias

Martine,Julie,Bertine,Albertine,

For nesten to uker siden, var navnet til den ene jenta i magen Tiril Maria.. men så "tok" min kusine det, hun sa at dette var deres navn... altså Tiril.. jeg gadd ikke diskutere med henne, og jeg\vi hadde også andre favoritter til "overs" Så da ble det Selma og Maria:)

Da Sofie var i magen, kunne vi vudert Kristina sterkt. Men dette heter min yngste søster desverre..

Til og med da vi ventet vår minste sønn Herman hadde vi dette problemet: Vi ønsket og kalle ham Phillip, men det heter min manns onkel, og han var ikke intressert i og bli oppkalt nei!!!

Irreterende! Jeg mener man bør gi blaffen i hva folk rundt deg heter!! Liker dere navnet så gjør dere det, jeg har bestemt meg for og ha denne innstilingen med meg videre...

Jeg ville definitivt brukt Henrik, men søskenbarnet til samboeren min har allerede brukt det, også liker jeg Magnus og Håkon, men de har søstra mi brukt.

Jentenavn fins det så mange fine av, så det er ikke noe problem. Men forrige gang hadde vi tenkt litt på Helene, men så het naboen vår det, og et vennepar fikk ei datter med det mellomnavnet tre måneder før oss. Nå har vi flytta, og det er litt mer aktuelt igjen.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...