Gå til innhold

Sjarmerende "trass"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min har nettopp blitt to år. Og hvis jeg prøver å ta på ensfargede sokker (dvs, uten fancy farger eller figurer på), river han tak i sokkene og pælmer de i veggen. Den beige buksa får samme behandling. Så finner jeg noen fancy sokker og da er smilet på plass. Må jo bare klemme han. Hva får gullet ditt til sette foten ned.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare husk å parkere curlingutstyret før det er for sent............

Skrevet

Jeg tok ikke den...

Ja her er også farger et tema, vi har todelt ulltøy fra janus.

Vi har mange mange og i fargene grønn, rød, orange.

Tror du det er lov å mixe farger må du tro omigjen:)

Nei om den grønne genseren er på så kan jeg bare våge meg å å ta på rød bukse.

Skrevet

Ha ha - der ble jeg tatt på fersken.

Det er en fin linje mellom å "velge sine kamper" og å curle. Jeg bare aner ikke hvor den går.

Skrevet

Har en som må velge buksen sine selv, ellers blir det skriking i mange timer:( Så han får velge bukse, hehe

Og det med sokker og farger er han også litt opptatt av, hehe

Skrevet

Dette trasset har jeg aldri hørt om engang- og ihvertfall ikke opplevd det.

Når jeg kler jenta mi så har jeg allerede lagt klart hva hun skal ha på seg og sier til henne at hun skal ha på seg det antrekket den dagen.

Enkelte dager er hun ikke i humør til å være samarbeidsvillig i å kle av seg eller på seg, men det har ingenting med klesvalget å gjøre. For hun har nemlig ingen klagerett. Dette vet hun. Klærne skal på uansett, så vi har aldri en diskusjon om dette. Så får hun masse ros og kyss når hun er ferdig kledd, og vi tuller og ler og alt er glemt.

Skrevet

Syntes du det var sjarmerende??

Hadde en av mine (2,5 og 4 år) oppført seg sånn hadde de straks blitt irettesatt! Sånn oppførsels tolereres ikke! Her bestemmer mamma hva som skal på og ikke. Viss de spør fint så hender det at jeg lar dem få noe annet..

Ser for meg det rabalderet det hadde blitt om begge skulle trasse seg til å bestemme hva slags klær de skal ha på seg.. :-S

Verste jeg vet er foreldre som synes barna sine er såååå skjønne når de egentlig er uoppdragne drittunger!

Skrevet

Jenta mi på 2 år og 3 mnd har også begynte med at hun vil bestemme hva hun skal ha på seg (litt nytt for meg, for eldste er 5 år og tar på seg det jeg finner).

Men, en grei løsning syns jeg, er å ta frem for eks. to kjoler, også får hun selv velge en av dem. Og vil hun ikke ha noen av dem, så velger jeg en av dem og tar på henne den enten hun vil eller ikke.

Men, stort sett så går det greit å la henne velge mellom et par ting.

Skrevet

uoppdragne drittunger??

har det virkelig noe å si om de vil ha de grønne sokkene istedenfor de grå som du har lagt frem??

rene militærleiren jo.. .

Skrevet

Synes du virkelig å pælme sokkene i veggen er søtt?? Jeg oppfatter det som en trassete unge, og trassete barn er ikke søte i mine øyne..

Når mor gir barnet en goood klem som reaksjon på denne oppførselen, så mener jeg det er helt på jordet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...