Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vårs er 11 uker, har ikke prøvd det før. Men helt utrolig. Han bvåknet og var urolig nå isted, og da hadde han bæsjet, så tok han opp og skiftet på han. Var like urolig da jeg la han tilbake i sengen, så la kluten over ansiktet, og stilt ble det igjen:) Fantastisk!

Her har vi gått til innkjøp av sånne utrolig mye kosekluter med et hode av et dyr på midten. :-) Lillegutt har fått ett forhold til disse.. når han er trøtt, finner han den fra vognposen å sitter og knuger og koser med den.

Veldig mange babyer liker å ha noe de kan holde inntil ansiktet.

Både ja og nei. Han har begynt å fatte interesse for noe å kose med inntil ansiktet. MEN, han har begynt å kose med kaninen. Jeg har mer lyst til at han skal få et forhold til et kosedyr enn en skitten klut, men vi får se, han bestemmer.

Hvis han viser mer og mer interesse for det, så tror jeg vi skal gå til innkjøp av noen av de søte klutene med dyr på, gassklutene her havner høyt og lavt og ikke særlig hygienisk i lengden.

Annonse

Ja, har brukt det siden hun var 2 mnd. Det er like viktig som smokken når hun skal sove! Har prøvd å anbefale det til flere innpå her, som har problemer med søvnen til babyen. Det er slike gaskluter jeg brukte som ammeklut jeg mener på.

husmus+lille prompen: mener du at slike kluter er skitten? Å det er ikke et kosedyr? Jeg for min del vasker og bytter ut disse klutene hele tiden. Åsså får de ikke ligge andre steder enn i sengen/vognen.

Ja snuppa her har hatt det siden hun var noen uker gammel...

Alle sa at de trenger å føle seg trygg å det gjør vertfall mi med den kluten,koser med den å dekker ansiktet litt med den.

Har flere like kluter å vasker de ofte å det har hun ingen problem med.

Er vel vant med at hun får "nye" (vasket) ofte så da går d greit å da er det også hygenisk:)

(kjøpte noen koselig kluter på EXIT butikken som er hvite med røde hester på,og i hel farget lys rosa å hvit)

Her bruker vi en kjempemyk, litt stor bamse. Lillegutt snur hodet mot denne når han blir trøtt. Hvis ikke bamsen ligger i sengen vimer han noe enormt med hodet frem og tilbake, mens hvis vi legger bamsen ved hodet hans snur han hodet mot denne og roer seg fort..! Har ikke prøvd koseklut da, men har vurdert det :)

Hvor får man kjøpt slike kluter med bamsehode på som noen nevnte over her?

Mamman til Christina, joda, selvsagt har du helt rett. MEN, dette kosedyret ligger kun i sengen, og er dermed litt mindre utsatt for skitt og møkk. Vi er ikke spesielt flinke til å passe på disse gassklutene våre og de har en tendens til å falle på gulvet, ligge på sofaen osv, og med en katt i huset så blir det fort litt dritt. Han tåler det jo!

sånne kluter med bamsehoder har de på teddykompaniet.no, lekebutikker, babybutikker, kid har noen veldig billige nå,- 15 kr! De andre jeg har sett koster ca 100 kr. Jenta vår elsker også kluten sin med kenguru?-hode på.

husmus+lille prompen:

Skjønner! Noen vi har rundt omkring er vel heller ikke så rene som de som kun brukes i sengen til soving nei.. Men kosebamser skal da funke de også! Ga henne valget vi, og hun valgte kluten som favoritt.. Sikkert lettere å fikle med, legge over ansiktet osv.

Annonse

Oi, så festlig, ante ikke at dette var noe som roet så veldig, så bra!

Da forstår jeg at det jeg gjør, nemlig at jeg legget begge hendene mine inntil ansiktet og rundt ørene, pannen og over alt unntatt øynene, nesen og munnen fungerer så bra. Jeg gjør alltid dette som et signal om at nå kan du værsågod bare hvile lille venn og pusten skifter rett og slett takt, det er like herlig hver gang. Men klut har jeg ikke prøvd, er litt av den typen som vil ha minst mulig underholdning knyttet til seng og vogn, men synes det høres helt fabelaktig ut at dere har så god erfaring med disse klutene. Hva man lærer.... =o)

nr 1 bare MÅTTE ha det, og nr 2 bare MÅTTE ha han også. hehe. jeg har flere forskjellige kosekluter, kjøpt på barnas hus, kid og lekebutikker. det er så mange søte der ute, men nå holder det med kluter her. men ja det hjelper. jeg kan legge babyen min i sengen og han er så trøtt, så lgger jeg kluten hans inntil ansiktet. og da sover han på to sekunder. (somregel da=) )

Skal de legges over ansiktet? De får vel puste skikkelig likevel.....?!;)

Har en sånn med bamse på, men når hun har lagt den over ansiktet så har jeg vært og flyttet på den.... litt overbeskyttende jeg da eller? hehe...

Her er det et fleecteppe fra Princess som er kosen. Hvit teppe med blå elefanter på. Han ligger å stryker seg i ansiktet med det før han sovner og når han sover har han det gjerne over ansiktet. Dette har han gjort siden han var 2-3 måneder, før der hadde han bare smukken.

Min gutt bruker også koseklut og vi bruker også gas/flanellkluter som mange nevner.. Er veldig praktisk, slipper en kosklut som blir skitten.. Han får ny hver natt og koser seg veldig med den, har i tillegg en bamse i sengen som han drar i og prater med om han våkner på natta... Når han er skikkelig trøtt får han smokken, og om han da finner tak i en klut f.eks på gulvet eller på sofaen så er det rett opp til ansiktet med den og en kan bare se hvordan han nyyyyter å kose med kluten.... Skjønt er det rett og slett....

Jeg prøvde dette i dag, på dagen, med en kjip gas gulpeklut og det var jo som en bryter! Utrolig. Hun gråt ikke eller noe, bare lå og sprellet og lekte og laget lyder, så prøvde jeg dette, og da gikk begge nusselige hendene over hodet og hun la seg til og roet seg og koste seg i søvn.

Makan, helt utrolig....

Hm, tror dette kan hjelpe de som har barn som ikke sovner også, bare litt altså? Eller er det bare en luksus for oss med barn som ikke er spes urolige?

Jeg begynte å bruke koseklut fra hun var helt ny:) Men brukte den faktisk til å holde smukken på plass:p For med det samme hun holdt på å sovne datt smukken ut, og da var det på igjen....

Da hun var 2 mnd fikk vi tak i en flin tiger klut med hode midt på... Å hun elsker den! Hun sovner ikke uten "tigern" sin:)

Har 2 kluter da, i tilfelle man mister enn, og slik at man kan vaske den ene:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...