Anonym bruker Skrevet 27. januar 2009 #1 Skrevet 27. januar 2009 Var i bursdag i dag og barnet mitt vil ikke leke med de andre. Kjente bare bursdagsbarnet og hun ville jo selvsagt leke med alle gjestene. Vi har vært mye i besøk i oppveksten hennes og hun går i bhg hver dag og leker som bare det med alle. Men såret skikkelig å se da bursdagsbarnet bare lot hun være alene igjen på rommet. Barnet mitt blir jo lei seg og klarer liksom ikke komme inn i leken med de andre, Prøver å ta henne inn i situasjonen, men hun står bare å ser på og gråter til meg hvis hun ikke klarer å gjøre som de andre. Andre som har lignende erfaringer? Eller noe jeg burde gjøre for at hun skal tørre mer. Far er nok sjenert av natur-men ikke mor..
Gjest Vims Skrevet 27. januar 2009 #2 Skrevet 27. januar 2009 Forstår dere egentlig begge to (eller 3 med bursdagsbarnet)... Forståelig at bursdagsbarnet vil leke med gjestene. Du kan ikke legge vertinneansvar på et barn (men kanskje foreldrene hennes kunne vært flinkere til å styre leken?). Forståelig at din datter ikke vil leke med barn hun ikke kjenner, et selskap er gjerne en annerledes setting og det er "regler" for hvordan ting skal være enn på en vanlig "play-date". Forståelig for deg som mor å se at barnet ditt ikke leker og er en del av fellesskapet i en bursdag, det sårer et mamma-hjerte, det vet jeg... Vet ikke hva dere kan gjøre, hun reagerer jo helt normalt synes jeg. Vi har vel alle vært i selskaper/situasjoner hvor vi kanskje ikke føler oss helt på topp, og det må man bare gjennom?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå