brummemamma- Skrevet 27. januar 2009 #1 Skrevet 27. januar 2009 Før lillegutt startet i barnehagen sa alle at det kom til bli tøfft, mye grining, trøtt og sur, mye syk osv- men jeg håpte selvsagt at vi skulle være heldige... han har alltid vært veldig trygg på andre, ikke vist noen seperasjonsangst og vant til familie med barnevakter- men i barnehagen gråter han sårt når vi leverer han og gråter og mye i løpet av dagen når han er der barnehagen er diger, med mange åpne rom, mye vikarer og mange barn-ikke vår drøm, men den plassen vi fikk Ikke har han vært mye i barnehagen heller. begynte 5.januar var tre dager på tilvenning, så syk hjemme resten av den uken, Uken etter var han i barnehagen hele uken og da begynte det å gå bedre, så ble han syk med oppkast lørdag, og var hjemme mandag. Tirsdag og onsdag i barnehagen og oppkast igjen- var visst ikke frisk igjen likevel- torsdag, så hjemme da og fredag. Frisk og glad i helgen, i barnehagen i går og kom hjem med feber. Jeg ahr selv hatt forkjølelse og feber mer eller mindre konstant siden 13.januar og jeg er aldri syk ellers ingen spørsmål, bare klaging i denne mailen. Men tar utrolig lang tid med tilvenning siden han aldri kan være der mer en et par dager i strekk og ofte er på vei til å bli syk når han er der.
Gjest Skrevet 27. januar 2009 #2 Skrevet 27. januar 2009 Her har heldigvis tilvenningen gått ganske fint, selv om vi måtte starte litt på nytt etter 2 ukers juleferie. Men jeg kjenner meg igjen i det med sykdom. Her har han vært syk siden fredag og pappaen og jeg har også blitt smittet. Før jeg fikk barn hadde jeg nesten null sykefravær og nå synes jeg det er leit at jeg ofte må ringe å si at enten jeg eller lillegutt er syk. Men sånn er det vel ekstra mye av det 1. året i barnehage. I dag lå vi slappe i dobbeltsenga alle 3, lillegutt og jeg med feber, gubben med vondt i magen. Men allikvel var det ganske koselig å ligge der sammen, høre fuglene kvitre ute og ta fram en sangbok. Så man må bare prøve å se små positive ting i hverdagen, selv om det ikke alltid er så lett.
slitelita er mamma til 3!!:) Skrevet 27. januar 2009 #3 Skrevet 27. januar 2009 ville bare si at vi har det akkurat sånn som deg,MYYYE sykdom og ellers hyling i barnehagen...stor barnehage,med maange voksne... hva skal man gjør...
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2009 #4 Skrevet 27. januar 2009 Jeg kjenner igjen historien din fra enkelte barn i småbarnsavd hvor jeg jobber. Det er desverre slik med enkelte, og det er slett ikke gøy når det står på - men hver eneste av de barna som har hatt det slik endte opp like trygge og gode som andre med raskere tilvenning. Det må bare være opp til deg å vise sikkerhet når du sier hadet og går, selv om det gjør forferdelig vondt med all gråtingen. Hvis du er usikker blir barnet mer usikkert.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2009 #5 Skrevet 27. januar 2009 Jeg banker i bordet å håper vi slipper like greit unna som vi har gjort til nå! Ikke det du vil høre selvfølgelig HI, men vi har sluppet unna med en sykedag etter nyttår, bhg start da! Pga lite sykdom har det også gått bra i bhg, med mat, trivsel og soving. Må tro at dere har fått deres dose med sykdom nå, og at februar blir en ny og bedre start for dere i forhold til bhg.
brummemamma- Skrevet 28. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 28. januar 2009 Takk for svar Jeg håper vi nærmer oss slutten på sykdomsperioden nå. I natt virket han ganske feberfri så krysser fingre. Vet at det nok går bra med han selv om tilvenning tar tid, men tundt mens vi venter trøster oss med at fetteren var helt håpløs når det gjaldt tilvenning, tok flere måneder og han skrek og skre og skrek så spesialpedagog og PPT ble vurdert- men etter et halvt år var han den ideelle barnehageunge, elsket barnehgaen og han er og en perfekt elev som elsker skolen, så er håp der fremme
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå