Gå til innhold

Noen unge mødre som kan hjelpe meg?:-)

Amaryllis2012

Anbefalte innlegg

Hei alle unge mødre! :)

Jeg syns dere er så flinke, og kunne veldig gjerne tenkt meg å være en av dere.

Men... Saken er den at jeg går på skole, er på første året av en 3 årig utdannelse. Jeg føler ikke at jeg har valgt rett utd. og er usikker på hva jeg skal gjøre neste år. Samboeren min har nå blitt veldig klar for barn, og spør om jeg ikke kan jobbe et for å finne ut hva jeg «vil bli», og at vi kanskje kan begynne å prøve på liten en. Jeg har jo kjempelyst på barn, og tenker på det hver dag.

Men så lurer jeg på hvordan det er å studere med barn?

Jeg ser for meg at det er veldig vanskelig, at det blir vanskelig å kombinere barn og skole.

Noen med erfaring med student/mor kombinasjon? Hva ville dere gjort?

Jeg er forresten 21 år.

Fortsetter under...

Jeg har god erfaring med student/mor kombinasjonen (jeg har dårlig erfaring med mor/delvis student/fulltidsarbeidende).

Så lenge dere klarer å være noen lunde strukturert, og økonomien er grei, så går det nok fint. Som student har man jo oftere litt friere/kortere dager, noe som jeg hvertfall synes er veldig greit med små barn og barnehage, da har man mulighet til å gi dem kortere dager.

Men jeg ville nok tenkt meg veldig godt om først.

Jeg fikk min første på vidregående, og venter min andre nå. Rekker nok så vidt å begynne på andre semester av en 3-åring utdannelse :)

Jeg synes det har gått kjempefint og har ingen problemer med å studere med barn ved siden av. Nå er jeg så heldig å ha hatt datteren vår i bhg siden hun var 9 måneder, så blir nok litt uvant å ha en nyfødt hjemme hele tiden - men har ordnet det sånn at jeg skrives over til nettstudent fra august av, så tror det kommer til å ordne seg uansett :)

På den måten kan jeg være hjemme, og heller ikke droppe ut eller ta pause fra studiene!

hei:)

jeg utdanna meg som frisør og jobba i 2 år som det, og så ville jeg ha et friår og gjøre andre ting, så jeg begynte på folkehøgskole, og så ble jeg gravid med kjæresten hjemme:) kanskje ikke beste timingen akkurat, men babyen kommer i juli og jeg er ferdig på skolen i mai..

Og når ungen har begynt i barnehage skal jeg begynne å studere:)

det er kanskje en utdannselse på 3-4 år:) Så er i grunn i lignende situasjon som deg:) Var ganske bekymra for dette med skole og barn.

Men jeg har snakket med mange som har studert i mange år og hatt flere barn tilogmed. Og dem har sagt at det er så greit å være student med barn.. Du er ofte ferdig tidlig på skolen og har masse tid hjemme med ungen. Og babyer og småbarn sover ofte mye på dagen og da har du mye tid å lese på. Det er jo ikke alle som er heldige der, men som oftest skal det gå bra:)

Lykke til i hvertfall.. Jeg var på UL i dag for første gang, det er det største jeg noen gang har opplevd. Du må glede deg masse:D

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...