snuppis74. 3.IVFuke51 ♥ ♥ Skrevet 27. januar 2009 #1 Skrevet 27. januar 2009 ..Jeg har i dag hentet Suprecur spray og Menopur sprøyter....på begge pakningsvedleggene står det: skal ikke oppbevares i over 25 grader..greit det...men det jeg lurer på er om dere oppbevarte begge delene i kjøleskapet???er det det beste stedet, eller??uff, blir litt pinglete...vil jo ikke ødelegge noe liksom....Hadde satt stor pris på å høre fra dere som har brukt(og oppbevart:)) Menopur og Suprecur.... ...kjenner jeg er spent på den første dusjen med nesespray i morgen tidlig kl. 07.00. Men kjempeglad for at vi endelig er i gang..
ES76 Skrevet 27. januar 2009 #2 Skrevet 27. januar 2009 Hei! Jeg hadde sprayen i kjøleskapet i perioden jeg ikke var på jobb - da lå den i veska:) Bare ikke legg vesken inntill noe som er varmt så går det bra. Ville oppbevart Menopur i kjøleskapet også. Lykke til:)
Sissel L. Skrevet 27. januar 2009 #3 Skrevet 27. januar 2009 I følge felleskatalogen skal Surecur oppbevare ved 2-25 grader. Dette betyr at du kan ha den i romtemperatur hele tiden. Den skal ikke ligge i sola eller lignende, men ingen fare for effekt ved å ligge i veska hele tida. Alle norske legemidler som kan oppbevares i romtemperatur står at ikke skal oppbevares over 25 grader. I Europa for øvrig er grensa ofte 30 grader (fordi temperaturen ofte er høyere). Det er ikke slik at legemiddelet blir ødelagt ve 27 grader... Menopur oppbevares også ved romtemperatur. Du skal jo blande ut før du setter sprøyta, så det som er i pakningen er tørrstoff (legemiddelet) og ampuller med løsemiddel som tilsettes umiddelbart før bruk. Ikke noe grunn til å oppbevare i kjøleskap. Du trenger aldri å oppbevare legemidler i kjøleskap annet enn hvis det står spesifikt... På apoteket oppbevares både Suprecur og Menopur i romtemperatur. Skjønner at du ikke vil gjøre noe galt og det er jo bra! Lykke til med morgendagen. Jeg venter på mensen for å komme i gang med mitt sjette forsøk...
Rose69 Skrevet 27. januar 2009 #4 Skrevet 27. januar 2009 Jeg har oppbevart i Suprecur litt i romtemperatur (ikke på badet) og litt i kjøleskap, og det har gått bra her.Full virkning. Menopur har j ikke erfaring med, men Puregon hadde j i kjøleskap mens j ikke brukte det, men under stikking hadde jeg alt på badet. Fant en tråd her: http://www.onskebarn.no/forum/forumdisplay.php?s=&daysprune=&f=235 Og her: http://www.apotek1.no/raadogtjenester/raad/intim_og_underliv/ufrivillig_barnloshet Vet ikke om det er av interesse. Lykke til med spraying og stikking :-) Spennende tid fremover for deg nå.
snuppis74. 3.IVFuke51 ♥ ♥ Skrevet 27. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 27. januar 2009 tusen takk for info:) Jeg er så ufattelig glad for at dette forumet finnes, og at alle her inne er så utrolig søte og hjelpsomme:) Er en trygghet å spørre om ting her inne, eganske mange erfarne IVFère her:) Tusen takk for lykkeønskningene, trenger det:) Du da...hvordan går det med deg, Rose39?
snuppis74. 3.IVFuke51 ♥ ♥ Skrevet 27. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 27. januar 2009 tusen hjertelig takk for masse nyttig info!!Dette kunne du mye om:) Uff, ja, livredd for at noe skal gå galt vøttø....helt nybegynner på dette feltet, så alt er nytt for meg...takk igjen..og du!!!Masse lykke til med ditt 6.forsøk!!Håper virkelig at du lykkes denne gangen!!!!!Det har du virkelig fortjent etter alt det du har vært igjennom og som 5 forsøk krever av deg både fysisk og psykisk..
snuppis74. 3.IVFuke51 ♥ ♥ Skrevet 27. januar 2009 Forfatter #7 Skrevet 27. januar 2009 tusen takk for svaret:)og tusen takk for lykkeønskningene.trenger det:) Setter enormt pris på alle dere søte og hjelpsomme jentene her inne:)
Rose69 Skrevet 27. januar 2009 #8 Skrevet 27. januar 2009 Jeg er spent på UL torsdag, den sier om j kan starte stikkinga! :-) Ha en topp kveld!
snuppis74. 3.IVFuke51 ♥ ♥ Skrevet 28. januar 2009 Forfatter #9 Skrevet 28. januar 2009 Lykke til i på ultralyd i morgen!!!!!Håper du får klarsignal for sprøytestart!!!Mase lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå