Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 27. januar 2009 #1 Skrevet 27. januar 2009 Åååh, jeg blir sprø. Vi skal ha dåp til helgen og mamma tar helt av på planleggingsfronten om dagen! Hittil i dag har jeg pratet med henne 5 (!!) ganger, og klokka er bare 16... Hun ringer hele tiden for å snakke om og planlegge og fikse og ordne ting. OG for å høre om jeg har fått gjort ting jeg skal gjøre. Jeg eksploderer snart, samtidig som jeg innser at vi er nødt til å ha hjelp fra henne for å dra dette i land. Men det er VÅR dåp, og jeg blir litt gal av at jeg ikke får lov å planlegge ting selv. Forrige helg var hun innom lokalet der vi skal ha selskapet og fant ut at bordoppsettet jeg hadde lagt funker ikke. Det er ikke plass til å sette bordene sånn. Greit nok, men dermed hadde hun fikset og ordnet så det ble plass, men da måtte snuppa sitte sammen med henne altså!! Noe annet var det bare ikke plass til... Mulig det er jeg som er teit her altså, men det er er VÅRT barn, VÅR dåp, og snuppa skal sitte sammen med OSS!! Hun begynner allerede nå å bli stressa mot helgen, og jeg kan bare tenke meg hvordan det blir på søndag. For når mamma blir stressa blir hun sur og irritabel. Jeg frykter nå at søndagen kan bli temmelig kjip hvis hun skal være så stressa og ha kontroll på alt mulig rart, men aner ikke hvordan jeg skal få sagt til henne at hun må roe seg ned. Mamma er nemlig av typen som blir fornærma for ALT mulig rart. Og særlig på sånt som å si fra om at jeg vil ha tilbake litt av kontrollen nå... Huff, vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, må vel antagelig bare få ut litt frustrasjon. Blæ...
Prinsesse Brødhue Skrevet 27. januar 2009 #2 Skrevet 27. januar 2009 Ha ha jeg må le litt når jeg leser dette! Det er som å lese om min egen mor. Verdens beste og snilleste mamma men.. skjønner hva du mener. Nesten så jeg gruer for vår dåp.. Lykke til!
Gla`jenta&lilleSophie Skrevet 27. januar 2009 #3 Skrevet 27. januar 2009 Uff, jeg vet akkurat hvordan det er... og gud så slitsomt det er! Hele julen var et totalt mas om når og hvor og hvordan denne dåpen skulle være. Alle skulle ha en mening om alt - og ingen passet det for samtidig! Jeg hadde mest lyst til å hyle ut at det blir ingen j**** dåp!!!! Men, det gjør jo det... Vi har ikke kommet så langt som dere, jeg har bare skjøvet det foran meg. Når alle skal ha så mange meninger, ja da backer jeg ut... Men vet hvordan dette kommer til å bli - sånn som du har det nå! Mamma ringte ene og alene for et par dager siden for hun hadde funnet ut hvem vi skulle ha som faddere?! What?! Vi skal ikke ha dåpen før i mai - og VI skal bestemme hvem som skal være faddere... Selvsagt skal jenta sitte med dere! Det er da dere som er foreldrene! Noe annet ville sett rart ut spør du meg... Du må bare prøve å ta tilbake kontrollen, selv om det er vanskelig. Si at du er veldig takknemlig for at hun vil hjelpe, men at du har bestemt at det skal være slik og slik... Du kan kanskje høre med henne hvordan dåpen DIN var - om du satt sammen med besteforeldrene eller hvordan det var?! Kjempeflott med engasjerte besteforeldre, men det kan ta litt overhånd... Jeg prøver å tenke: De mener det godt! De mener det godt! De mener det godt! Ikke alltid jeg klarer å overbevise meg selv... Lykke til med dåp - og håper dere får en kjempefin dag for jenta deres!
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 27. januar 2009 #4 Skrevet 27. januar 2009 Huff ja..Da storebror ble døpt for 3 år siden hadde vi dåpen hjemme. Min mor drev å visket meg i øret:" Skal du ikke dekke til kaffen nå, er det ikke på tide å si at gjestene skal sette seg nå osv..Følte meg som en idiot overfor de andre gjestene..Håpte at ingen hørte hvordan hun holdt det gående..Vi må vel innse at vi aldri blir mer enn 10 år i våre mødres øyne:-)..Snart er det dåp igjen og da er det påan igjen, men det er bare i beste mening og det må vi si til oss selv igjen og igjen..Hihi
Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 27. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 27. januar 2009 Ja, det er klart det er i beste mening, men jeg blir litt oppgitt ja. Jeg også sitter og teller til ti mens jeg messer "det er godt ment" "det er godt ment" "det er godt ment" Men jeg kjenner meg veldig igjen i at hun får meg til å føle meg som en idiot. Hun erklærte i går at "hvis jeg trodde hun kom til å sitte stille under serveringen tok jeg kraftig feil!!" Jeg prøvde nemlig å si at er det ikke derfor vi har ansatt tremenningnen min og en venninne til å servere? Blææææ.... Nei, skal være glad når hele greia er over jeg. Litt kjipt å tenke sånn om dåpen også, det skal jo liksom være en dag man gleder seg til. Men må innrømme at jeg begynner å bare ville har det overstått nå
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 27. januar 2009 #6 Skrevet 27. januar 2009 Ja, det er ikke morro når det står på..jeg var så forbanna at jeg holdt på å begynne å grine under den nevnte dåpen...Gleder meg heller ikke noe særlig, synes det bare er styr..har litt mer is i magen denne gang. Sist var alt nytt, hadde babyen, amming å tenke på i tillegg til at jeg var vertinne + en "velmenende" mor oppå der igjen. Slik blir det nå også men det med babyen går mer av seg selv denne gangen og det hjelper på.
Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 27. januar 2009 Forfatter #7 Skrevet 27. januar 2009 Hehe, ja det hjelper vel å være litt mer dreven på den fronten Mamma mener også at snupsi skal ha på seg dåpskjolen mer eller mindre hele dagen. Jeg syns synd på jenta, det er jo rene tvangstrøya. Laaange skjørt og sløyfer og i det hele tatt... Så jeg har kjøpt en annen fin kjole som hun kan ha på seg etterhvert. Mamma mener også at hun skal sitte i vippestolen/gå fra arm til arm hele middagen og kaffen osv, men jeg er stygt redd for at hun trenger litt søvn stakkars. Hele kirke-greiene er jo selvsagt midt i sovetiden hennes, og hun sover IKKE godt på fanget lenger :S Egentlig hadde hun hatt best av å ligge ute i vogna si og sovet hele middagen, men jeg innser jo at det ikke "går an". Nei, det får bare gå som det går den dagen. Nå skal jeg bare gjøre mitt beste for å unngå å eksplodere på mamma i løpet av de neste dagene. Vi trenger jo hjelpen, og jeg er veldig glad for at hun stiller opp. Det bare blir litt mye...
Nattinatta Skrevet 28. januar 2009 #8 Skrevet 28. januar 2009 hehe, uff ja nå mimrer jeg litt tilbake.. og sånn var det her også... Men de var jo til god hjelp også, heldigvis overstyrte ikke mor og svigermor her, til en forrandring. Men forberedelsene hadde svigermor noen meninger, og sånn måtte det være.. da måtte jeg si ifra altså! Her sov lillegutt ute under middagen. Det var veldig greit, for da fikk alle spist uten at det ble så mye styr.. Og godt for mor og far også, for en er jo gjerne litt på tuppa under slike tilstelninger... Det er ikke hyggelig med en overtrøtt unge, også er det mange mennesker i tilleg og mange som skal ta på, holde og snakke med h*n. Det blir veldig mange inntrykk. Nei la babyen sove når h*n er trøtt, det er det beste for alle. Jeg orket bare ikke tenke på om noen ble "fornærmet" om lillegutten ikke var med oss hele tiden, og at de ikke fikk se han hele tiden. Tror vel egentlig ikke folk tenkte så mte på det heller. Lillegutt hadde to blunder i løpet av dagen, også sovnet han i kirken! Lykke til iallefall!
lillefot Skrevet 28. januar 2009 #9 Skrevet 28. januar 2009 Skjønner at du synes det er masete, men moren din gjør det nok bare i beste mening. Hun er jo bestemor til jenta di. Mamma hadde mange meninger da vi hadde navnefest for eldstejenta for 4 år siden, og da synes jeg hun maste. Mamma'n min døde i mai, og nå som vi begynner å planlegge ny navnefest savner jeg maset hennes. Vær glad du har en mamma som vil hjelpe deg, selv om hun går litt "overboard". Skulle ønske jeg kunne trekke tilbake mye av det jeg sa til min og latt henne styre litt. Vi visste jo ikke da at hun ikke skulle oppleve å bli mormor en gang til...
mamarama og lille banan Skrevet 28. januar 2009 #10 Skrevet 28. januar 2009 jeg har en mamma helt motsatt av din. vi har valgt å verken ha dåp eller navnefest, men et familieselskap med 20-25 gjester. jeg bryter tradisjonen i min familie, mens samboeren min følger tradisjonen i sin familie med å ikke døpe. fordi det ikke er dåp er mamma helt uinteressert, og vi hadde ikke fått hatt selskapet hos dem, selv om vi hadde villet. mine søsken ble både sponset og hjulpet da de hadde dåp for sine barn, så det føles urettferdig og dårlig gjort. vi hadde en opprivende krangel i helgen, og hun rikket ikke en tomme på sine forkvaklede meninger, som vanlig. så vær glad det ikke er motsatt i hvert fall
Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 28. januar 2009 Forfatter #11 Skrevet 28. januar 2009 Lillefot: Huff, føler med deg. Det er så trist når de vi er glad i blir revet bort for tidlig!! Mamma til gutt 271008: Syns skikkelig synd på deg, ille at mamman din ikke klarer å respektere deres valg! Takk for at dere setter ting litt i perspektiv. Og jeg ER jo, som sagt, veldig glad for at hun gidder å hjelpe til og engasjere seg. Vi hadde ikke klart det uten henne. Er selvsagt også veldig koselig å kunne gjøre dette sammen med henne (sambo er jo like interessert som mannfolk flest ) Det bare blir litt mye mas om alt mulig unødvendig innimellom
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå