Gå til innhold

Oslo jenter - har dere søkt om fødeplass?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har både søkt og fått plass på Ullevål. Sendte søknad i uke 6, og fikk brev om plass ca halvannen uke etterpå.

Inne på Ullevål sine nettsider fantes det tidligere et skjema man skulle fylle ut, men det "eksisterer ikke lenger" når man prøver å åpne det. derfor sendte jeg heller en mail med info til hovedmailen til sykehuset, og fikk svar om at de ville sende meg skriftlig svar i posten.

Mailen/søknaden må inneholde foreløpig termindato samt navn og fødselsnummer på foreldrene. + de tre stedene du helst vil føde på rangert i rekkefølge.

Jeg hadde Ullevål på første, Rikshospitalet på andre og Lørenskog på tredje.

Jeg har også fått anbefallt å søke tidlig dersom du vil ha fødeplass på Ullevål, og at du kan risikerer å få fødeplass et helt annet sted dersom du venter til fastlegen sender inn for deg når du skal dit(mange er jo ikke der før i uke 12). Om du må helt til Moss veit jeg ikke da

Jeg var hos legen forrige uke da jeg var 5+2 (dro litt tidlig til lege pga SA i høst..) og han søkte for meg da allerede ;)

Har søkt på Rikshospitalet jeg, vet ikke hvor lang tid det tar før jeg får svar da..

Men kan man søke som privatperson også assa? (ikke via legen mener jeg..)

quack-quack,

sendte du søknad på e-mail? Jeg snakket med dem på tlf, og hun sa ikke noe om at jeg kunne sende mail, ga meg bare vanlig adresse... Men nå har jeg sendt en mail, siden det virker som det var det du gjorde :-) Når har du termin? Jeg har rundt den 11.9..

Annonse

Ja, jeg sendte en søknad på mail til [email protected], og fikk svar tilbake av en Ragnhild Kinge, seksjonsjordmor. Hun skrev at de hadde motatt min søknad, at den ville bli behandlet i løpet av kort tid, og at jeg ville få svar pr post. (som kom halvannen uke etter ca). Veldig greit.

Sist sendte jeg via post, og fikk da også ganske raskt svar mener jeg å huske.

Jeg sendte en mail til Rikshospitalet for et par uker siden og spurte om jeg kunne søke via mail. Den mailen fikk jeg aldri noe svar på og regnet med at det dermed ikke gikk an å søke via mail. Men, etter alle innspil her ringte jeg nå og fikk bekreftet at de faktisk hadde registret min forespørsel som en søknad og at jeg hadde fått plass. Noen ganger er visst ikke verden så håpløst byråkratisk likevel :o) Den eneste jeg oppga i mailen var termin (hadde vært på tidlig UL), navn og personnummer. Det fuker altså med mail til firmapostadresser eller tilsvarende!

• 2 uker senere...

Så mange som søker selv!?!

Trodde det var noe legen gjorde, jeg. Det lønner seg kanskje å søke selv før man er på kontroll hos legen da, i alle fall hvis man bor i Oslo? Jeg vil veldig gjerne føde på Ullevål og vil ikke la den sjansen gå fra meg ved å vente på første legetime hvis det er fare for at det blir fullt da.

Hører egentlig til oktoberklubben, jeg, men kom over dette innlegget og ble litt nysgjerrig/overrasket. :o)

Annonse

Jeg sendte mail til Ullevål tidligere i dag og fikk beskjed om at det var legen min som måtte bestille fødeplass!! Og jeg som ikke har fått legetime før jeg er 13+2!!! Synes det er et litt rart svar å få når flere her inne har sendt mail og fått plass.

Tips??

RIKSEN here we come :):):)

Jeg har fått plass på både riksen og Ullevål jeg da, fordi jeg først ville på ABC på Ullevål og tittet på føderiket (som hører til Riksen).

Når ikke det blir aktuelt (pga tvillinger) så vil jeg til riksen og der skal vi :):):)

PS: Jeg sendte mail selv og fikk brev med bekreftet plass i posten bare 5 virekdager etterpå. Legen sendte også søknad, men den kom nok frem samme dag som jeg fikk JA i posten hjemme :)

Mail funket fint for meg ma.o. men kanskje det er lettere å få plass med tvillinger? Ikke vet jeg........Er bare utrolig førnøyd!

• 2 uker senere...

Jeg var første gang hos legen da jeg var 11+0. Hun søkte om fødeplass på Ullevål. Men der var det fullt! Jeg har termin 09.september. Så i går fikk jeg vite at jeg må føde på Asker & Bærum sykehus, er 12+5 i dag. Det er ingen krise for oss, men må inrømme at jeg blei både overraska og skuffa, men det har gått over nå, hehe!

Så det lønner seg tydeligvis å være tidlig ute.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...