Gå til innhold

Hvor ofte burde man bytte flaskesmokken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å ser man på dem når det er på tide å skifte dem ut?

Har blandet nye og gamle å aner ikke hva som er hva...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du mener at de skal være rene når du sier bytte dem ut, så sier jeg ren smokk til hvert måltid (også steril dersom under 4 mnd) men dersom du mener å kjøpe nye osv, da vet jeg ikke. Har brukt gamle og nye jeg da, er ikke så nøye på det. De helt gamle, som er blitt litt gule, og den ene Aventflasken som var litt slitt, så den plasten muligens avgir et eller annet, har jeg kastet, men helt nye og ganske nye smokker synes jeg er ok.

Lykke til!

Skrevet

Mente å kaste de gamle og kjøpe nye.

Har såklart rene til hvert måltid :)

Skrevet

Jeg har ikke brukt flaskesmokker etter 1.mann, men kjøpt nye til de gamle flaskene. Men ikke byttet ut disse, har ikke hørt om at man burde det etter en hviss periode

Skrevet

Bakpå esken til en av mine sto det ca hver 3. mnd.

Skrevet

Står 3 mnd på avent sine flaskesmokker.

Skrevet

Oi, det var helt nytt for meg, da må vi jammen meg kaste litt smokker her. Takk for tips, men siden Avent anbefaler, kaaaaan det jo være et lite kjøpemerkjøpemer motiv inni der også der, så tja, kanskje de holder 5-6 mnd eller så? Bare grubler litt her jeg.

Skrevet

Tenker litt som deg, Feminamamma.... Kan jo hende de vil selge litt ekstra. Har enda ikke kastet 1 og 2-smokkene (nå er vi på størrelse 3), men kanskje jeg bare skal gjøre det og kjøpe nye til nestemann? Nå har vi jo snart brukt 3-smokkene i 3 mndr, så "må" kanskje bytte til str 4 (tror det er ved 6 mndr, og nå har han akkurat fylt 6 mndr).... Hm.... Egentlig vurderer jeg å bare gi han tutekopp og se om vi slipper flere flasker. Mamma sier at jeg elsket tutekoppen min og var veldig tidlig ute med å bruke kun den.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...