sweet daisy Skrevet 27. januar 2009 #1 Skrevet 27. januar 2009 Her har vi latt snuppa sove i vuggen sin i stua på dagtid. Prøvde sprinkelsengen første natten hjemme, men den likte hun ikke. Syntes nok det ble for stort... Så frem til i dag har vi bært vuggen opp hver kveld på soverommet vårt og latt henne sove i den også på natten. Noen ganger har hun sovet når vi har bært henne opp, og andre ganger vært våken. Men nå har jeg lest litt om hvordan jeg kunne bygge litt rede til henne i sprinkelsengen, og gjort klart det til i natt. Mitt spørsmål er; hvordan løser dere det når dere selv skal legge dere hvis bebisen har sovnet i f.eks vugge el i stua? Bæres de bare sovende opp og legges i senga? Eller legger dere bebisen på soverommet i senga før dere selv leggger dere? (Vi har stua i 1. etg og soverommet i 2. etg) Tenkte det var lurt å bare få begynt å bruke sprinkelsengen først som sist, så får far utdelt sov-i-ro;) Og jeg tar trøst og mating:)
Leonella777 Skrevet 27. januar 2009 #3 Skrevet 27. januar 2009 Hei, Lillegull er nå 8 uker, og vi har gjort følgende siden fødselen av: Vi har en kurv på vårt soverom han sover i om natta, en vugge i stua som han sover i om dagen. Om kvelden har vi pleid å bære han ned i kurva si når vi legger oss, men også gått oo lagt han der tidligere, viss han sover tungt. Men vi syns det er kjempegreit å bare la han sove i vugga i stua om kvelden når vi sitter i stua. Ikke alltid han har sovet på kvelden heller da... Før de er 3-4 mnd, er det ikke noe rutiner allikevel, så det har ikke noe å si hva dere gjør. Men vi har prøvd å skille natt og dag da, derfor han sover i to forskjellige senger, natt og dag. HAr du prøvd å la baby sove i bagen til vogna feks?? Noen plasserer den oppi sprinkelsenga, for å lage et koselig lite rede, og baby er jo gjerne vant til å ligge i vogna viss du bruker den mye. LYKKE TIL
Leonella777 Skrevet 27. januar 2009 #4 Skrevet 27. januar 2009 Vi har forresten tenkt å ha han på vårt rom så lenge det er nattamming. Syns det er kjempekos å ha han inne hos oss. Han sover ofte i senga hos oss også. Vi tar sprinkelsenga i bruk når han skal inn på eget rom, vet ikke når det blir enda.
Itsrejk Skrevet 27. januar 2009 #5 Skrevet 27. januar 2009 Min lillegutt ble to uker i går. Han sover i vogn på stua og i sprinkelsenga si om natten. Det har han gjort siden vi kom hjem fra sykehuset da han var fem dager gammel. I senga har jeg lammeskinn, og en gulpeklut under hodet hans. Når jeg legger ham er han mett, våken eller halvvåken og rolig (unngår å legge ham når han er urolig, da venter jeg litt). Jeg vil at han skal venne seg til fra starten av å sovne selv i senga, ikke sovne på puppen og bli lagt over sovende i senga. Jeg pakker ham litt godt inn i et babyteppe, og så stapper jeg dyna litt rundt ham. Han har forresten ullbody, tynn ullpysj og ullfrottésokker på seg. Når jeg har pakket ham inn får han smokken, hvis han ikke har den fra før. Så setter jeg meg ved senga, holder smokken på plass (han kaver av og til litt, men gråter ikke) og stryker ham over hodet. Så synger jeg tre faste nattasanger. Hvis han er rolig går jeg ut av rommet, men holder meg i nærheten. Hvis jeg hører at han blir litt urolig går jeg inn igjen. Da har han som regel mistet smokken. Gir ham den, stryker ham litt over hodet og går ut igjen. Av og til sovner han forholdsvis fort, andre ganger tar det to timer. Men så lenge han ikke gråter får han lov til å ligge der og pludre. Legger ham ikke i senga før vi er på vei i seng selv. Legger småtten først, og så kjører jeg løpet beskrevet over mens vi går på badet og ordner alt som plutselig må ordnes rett før man skal legge seg... Før den tid er han sammen med oss på stua, gjerne våken. Og gjerne i armene våre...hehe...
Leonella777 Skrevet 27. januar 2009 #6 Skrevet 27. januar 2009 Itsjreik: Vet at du ikke spurte om noens mening, og jeg mener kun å være grei, men jeg syns babyen din hadde veldig mye tøy på seg, i tillegg til både teppe OG dyne? Er du ikke redd for at bebis skal bli altfor varm? Ville bare si det, forstår om du syns jeg blander meg altså klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå