Gå til innhold

Hvor mye skal man betale servitørene? Den som skal stå i bar? Den som skal ha kjøkkenansvar?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er normalt?

Timeslønn eller avtalt på forhånd?

Er 200,250 eller 300 kr vanlig i lønn?

Fortsetter under...

Skrevet

Mente da timelønn når det stod 200,250 eller 300 kr vanlig.

Skrevet

hei, jeg har vært hovedservitør (den som sørger for at alt går på skinner i sal og på kjøkken) og bartender etter bordsettingen og vi har ikke mer enn 115 kr timen. Og det er netto! Hvis du betalter mellom 120 til 150 kr timen svart til noen yngre er det godt nok betalt det. Serverte sist i et bryllup i sommer og fikk 100 kr timen. (hadde nok ikke sagt ja til det hvis jeg var klar over lønnen, men blir annerledes for de som er under 18 som bor hjemme og kun bruker penger på klær!).

Skrevet

viss du spør elever som går på servitør så er det vanlige 1000-2000 kr kvelden, eller 100-130 kr i timen vanlig.

andre må du vel fra 120-150 kr i timen.

eg har servert mye så vet godt hva som er normalt.. aldri vært med på en plass det lønna er over 200 kr... det var mye...!

Skrevet

har noen i familien og noen venner av søskna mine som skal servere,rydde,stå i baren osv. ett par av de får 500kr hver og noen får vin..

Skrevet

Kommer ann på om de skal være der hele dagen eller kun servere under middagen osv. Men syntes ikke at timelønnen bør ligge på mer enn 150 kr timen, de betaler ikke skatt av de. Skal dere ha noen "ungdommer" som kun skal servere under middagen er det ganske vanlig blandt de jeg kjenner å få en 500-lapp for 4-5 timers arbeid.

Annonse

Skrevet

Vi skal ha kjentfolk til disse oppgavene. Noen har tilbydd seg å hjelpe til, og andre har vi spurt (og skal spørre..)

Har et par damer i 50-årene som har tilbydd seg å hjelpe til med servering/oppvask etc. De har jeg tenkt å kanskje gi blomster, vin og takkekort til, evt. en annen gave. Hvis det blir med noen som er unge (student/skoleelev etc.), så tenker jeg å heller gi penger, 500-1000 kr, alt etter hvor lenge de er med.

Vi får se an hvordan belønningen blir når vi har mer klart hvem som blir med og hvor mange.

Skrevet

jeg skal ikke betale servitørene og kjøkkenhjelpene noe. her er det vanlig å gjøre det som en tjeneste.. også får man heller en liten gave og blomst feks..

Skrevet

mine servitører er venner av meg, å de får bli med på alt fra middag til festen. er koldtbord så er ikke mye de må gjøre liksom.jeg årdner jo d meste dagen før:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...