Gjest Skrevet 27. januar 2009 #1 Del Skrevet 27. januar 2009 Fredag 23.01 var det overtidskontroll på sykehuset. Hadde da gått 12 dager over termin og skulle vurderes igangsatt enten da eller til mandagen.. Var inne på UL klokken 11. Alt så fint ut med babyen, lang og tynn. Estimert til ca 3,5 kg. Med et litt mindre hode enn gjennomsnittet, fikk vi beskjed om. Legen ringte overlegen sin og klarerte ett eller annet med han, og det ble bestemt at fødselen skulle settes i gang den dagen. Jippi tenkte jeg, var sinnsykt lei. Han sjekket modning og det var rundt 2 cm åpning :-) Ble etter det sendt inn til CTG reg og deretter fikk jeg modningpillen ( 3 stykker) 12.30..Syntes det var veeeldig ubehagelig da hu satte dem inn. Fikk beskjed om at det KUNNE ta opptil flere dager før de virket.. det stemte ikke for meg. Ca en time senere kjente jeg de første riene komme da jeg var alene på rommet. Hadde jagd samboer på jobb fordi jeg regnet med ingenting kom til å skje de nærmeste timene. Smertene var svake og jeg anså de ikke engang som rier. Etterhvert økte de og kom hyppigere, med rundt 2 minutters mellomrom! Ringte på JM. Hun kom inn en tur og satte en sånn CTG maskin der inne for å registrere riene. Fikk besøk av en venninne rundt 14.30, og det var da vondt. Pustet konsentrert gjennom hver rie. Rundt 15.00 kom min søster også. Ba henne ringe samboer fordi jeg hadde så vondt, hadde lovet han at han skulle oppdateres når jeg fikk smerter. I 15.30 tiden kom han også, og holdt meg i handa gjennom hver rie. Begynte etterhvert å savne smertestillende.. Klokken 1600 sjekket JM åpning helt tilfeldig faktisk. Hun mente først det ikke var vits i å sjekke åpning fordi hun trodde ikke mye hadde skjedd og at det jeg hadde var maserier. Men hun ville sjekke allikevel for å være sikker. Da var det 4 cm åpning! JM var ganske overasket.. 16.30 var det inn på fødestua rett i badekar. Tok toppen av de verste riene. Satt der i ca en time. De 3 siste riene i badekaret var tunge, men jeg pustet og pustet og jeg kjente smått nedpress. Ca kl 18 sjekket de åpning på nytt, og det var da ca 8/9 cm åpning.. 18.15 fikk jeg lov til å presse, og da gikk vannet også i en fuuull fart =) Vet ikke hvor mange ganger jeg presset, men 18.28 kom babyen ut i en forrykende fart. Kjente bare noe spratt ut av meg! helt snodig. Fikk henne lagt opp på brystet, dekket av vann og litt blod. Men ikke like mye "hvitt fett" som jeg hadde forventet ;P "Hva ble det"? spurte samboeren. Av en eller annen grunn sa JM at det ble en gutt. Søstra mi ringte foreldrene mine og sa de var blitt besteforeldre til en gutt. Like etterpå holdt JM babyen oppe da hun tok vekk ungen fra brystet og vi så jo at det var feil! Det ble ei jente!! Hehe. Så søster måtte ringe dem tilbake kan man si Ble sydd ett sting bare, enda så fort som alt sammen gikk. Jenta vår er så ufattelig nydelig. Kom hjem fra sykehuset igår med henne. Mørkt hår, blåe øyne, 3842 og 51 cm Perfekt mao. Er igrunn fornøyd med fødselen min jeg, enda så mye fæle igangsettelses historier man hører. Lykke til dere som ikke har født . Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139530345-da-var-det-v%C3%A5r-tur-ogs%C3%A5/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå