Elisa79 Skrevet 27. januar 2009 #1 Skrevet 27. januar 2009 Hei, hentet jenta mi i bhg med høy feber (40) på fredag og hun har vært slapp, trøtt og har hatt dårlig matlyst siden. I går sank heldigvis feberen til 38.5, og ytterligere ca en grad til i dag. Nå har matlysten tatt seg opp, men fremdeles ganske trøtt. Jeg kan også skimte svake røde prikker i ansiktet, og mulig litt nedover ryggen. Regner med at hun har den 4. barnsykdom. Hvor raskt var deres barn seg selv igjen? Takk for svar
Elisa79 Skrevet 27. januar 2009 Forfatter #2 Skrevet 27. januar 2009 Dytter litt på denne, i håp om litt erfaringer
Elisa79 Skrevet 27. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 27. januar 2009 Trodde dette var en ganske vanlig barnesykdom jeg
Norwegian by injection Skrevet 27. januar 2009 #4 Skrevet 27. januar 2009 Jeg kan si at gutten min på 17mnd. hadde dette inatt/idag tror jeg! Han hadde 39 i feber og sånne svake røde prikker 'her og der' over hele kroppen! Aner ikke hva 4.barnesykdom er da. Beklager.
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 27. januar 2009 #5 Skrevet 27. januar 2009 Det heter visst den 5 barnesykdom nå av en eller annen grunn. Gutten min hadde den, han hadde feber i tre dager (den er også kalt tredagersfeberen) og så fikk han røde prikker. Han kom seg fort igjen når feberen ga seg, men prikkene hang igjen en liten uke. Fikk feber torsdag og var feberfri søndag. Mandag var han hos dagmamma igjen. God bedring til jenta di! :-)
Fire småtroll Skrevet 27. januar 2009 #6 Skrevet 27. januar 2009 Den fjerde og femte barnesykdommen er to forskjellige infeksjoner... 1-åringen min hadde den fjerde barnesykdommen i høst, da hadde hun høy feber i tre dager (39-40 grader) uten at jeg skjønte hvorfor, var jo ikke forkjølet eller noe. Tredje dagen ble feberen borte som ved et trylleslag og hun fikk masse rødprikkete og flammete utslett på hele brystet og magen. Den femte barnesykdommen har jeg ingen erfaring med, men der kommer visst feberen og utslettet samtidig, der blir de rødflammete i kinnene, så kjennetegnet er at det ser ut som noen har klappet til dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå