Gå til innhold

Noen erfaringer med Bærum sykehus??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Var der for et år siden, og har ingen betenkeligheter med å føde der igjen om et par måneder... Ble kjempegodt tatt vare på.

Det eneste er at de har en litt annen overtidspraksis enn det som er vanlig ellers, men også det gikk fint synes jeg. Jeg fødte 17 dager på overtid. De vil gjerne at fødselen skal starte naturlig, så de venter så lenge som mulig før de setter deg i gang. Men, jeg skulle vært på ultralydkontroll annenhver dag den siste uka, hadde det ikke kommet av seg selv.

Det er jo litt omstridt at de lar det gå så lenge, men som sagt jeg følte meg godt tatt vare på og er ikke redd for å gå overtid igjen.

Hei! Jeg har termin i 28. mai, og skal føde der.

Er førstegangs og lurer svært på hvordan føden er, så om flere har noen erfaringer ang. det sykehuset, så er det veldig velkomment =)

Hvordan ser fødeavdelingen ut f.eks?

Er det folk hos deg under hele fødselen?

Hva skjer om man kommer inn litt tidligere enn strengt tatt nødvendig? De sender deg vel ikke hjem når det er 1 time å kjøre hver vei? Er så redd for å ha dårlig tid til sykehuset slik som min mor hadde med sine to fødsler. Hun fødte meg på 40 minutter...

• 9 måneder senere...

(veldig detaljert)

Jeg fødte på Bærum for halvannet år siden og er STORFORNØYD. Jeg bodde den gangen i Bærum men hadde egentlig søkt Ullevål og ble en smule "skuffet" da jeg fikk plass på Bærum. I dag angrer jeg ikke.

De siste 2-3 ukene før termin var jeg inne til flere kontroller på føden pga truende svangerskapsforgiftning og ble også innlagt til observasjon to ganger. Den andre gangen var den kun litt over en uke igjen til termin og legene bestemte seg for å sette i gang fødselen. Igangsettingen gikk veldig fint og da riene begynte fikk vi tildelt fødestue. Dette var en lørdag ettermiddag og det virket relativt rolig på fødeavdelingen. Fødestuen var stor, lys og fin med fødeseng, en sykehusseng og en vanlig ekstraseng til far. Jeg fikk tilbud om akupunktur og lystgass og da jeg sa jeg ønsket epidural tok det ikke lang tid før en svært hyggelig anestesilege kom inn på rommet. Det tekniske utstyret virket veldig proft - de hadde monitor for rier og hjertelyd pluss en touch-skjerm hvor de plottet inn alle endringer i åpning, at jeg fikk epidural, etc kontinuerlig.

Under fødselen var det vaktskifte og jeg fikk gleden av å møte to ulike jordmødre - den ene het Lena og den andre het Agneta. Begge to var helt fantastiske - svært hyggelige, forståelsesfulle og lite stressende damer. Jeg følte meg veldig godt ivaretatt.

Mot slutten av fødselen fikk jeg litt feber og da var det raskt en lege tilstede - til og med en overlegen (moren til Johan Olav Koss) kom inn og sjekket at alt sto bra til. Alt dette på en lørdagskveld..!

Fødselen gikk veldig fint (og etter epiduralen var den 100 % smertefri) og varte 13 timer. Jenta mi kom rett etter midnatt og etter hun var stelt fikk jeg og mannen min kose oss med henne i ro og fred - gode brødskiver og norsk flagg fikk vi også :)

"Haken" med Bærum er at de ikke har pasienthotell, kun et visst antall familierom. Vi fikk ikke dette pga at jeg hadde hatt svangerskapsforgiftning og fikk feber under fødselen og jeg bodde derfor på 3-mannsrom på barselavdelingen i to dager. Dette gikk i grunnen veldig fint - pleierne var til god hjelp (viste amming, stell etc) og mannen min kunne komme på besøk og være så lenge han ville.

Jeg har ingenting negativt å si om Bærum sykehus og kan anbefale fødeavdelingen der på det varmeste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...