Gå til innhold

Bilstol og ferie/ flyreiser??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt litt på hvordan man løser dette. Vi blir til å fly noen ganger når frøkna er såpass liten at vi må ha den minste bilstolen med. Man får vel ikke lov til å ta denne med inn på flyet?

Har lest en plass at man må være forsiktig med disse stolene, da noe inni dem kan ødelegges om man mister den i gulvet f eks. Tenker da at om man sender den som bagasje blir den jo ikke behandlet veldig pent...

Hva tenker dere som har vært borti dette før?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi sendte vårt med flyet og det gikk helt greit, men har fått høre at biltilsynet leier ut bilstoler... så det kommer vi til å benytte oss av neste gang vi skal ut å reise.

Skrevet

Om det er god kapasitet på flyet kan du få med setet inn.

Vi reiser til Spania, der leier vi bil og bilsete.

Jeg var på gran Canaria her forleden og da tok jeg med sete og sendte det meg bagasjen, fikk inntrykk av at jeg kunne ha hatt det med meg til gaten og levert det inn ved flyet.(om jeg ville kunne jeg ha tatt det inn på flyet siden det var god plass, men jeg klarer meg bedre uten)

Skrevet

really??

Her leier ikke biltilsynet ut stoler iallefall... så ikke vær for sikker der...

vet for min far jobber der

Skrevet

Vi fikk beskjed på SAS om at vi kunne ta med setet inn på flyet. Hvis det var plass kunne de spenne fast setet i eget flysete, ellers ville de finne et annet sted til setet. Vi trengte ikke bilsetet på selve ferien, så vi valgte å legge det igjen hjemme og bar ham i babybjørn på flyplassen og hadde ham på fanget under flyreisen. Det gikk veldig bra, men så er han bare 3 mnd.

Skrevet

Lilja121..

Åssen bilsete har du? Og hadde du fått lov å ta det med inn på flyet hvis det hadde vært fult tror du?

Skal over til Storbritannia og trenger både vogna og bilsetet med oss, og har ikke lyst til å sende bilsetet sammen med koffertene.. Har jo sett åssen de stuerene jobber.. Hehe!

Er det noen andre som har erfaringer med å ta med bilsetet inn på flyet?

Skrevet

Babyshop og Babykos leier ut seter for en rimelig penge (syntes jeg), så det kommer jo an på om du skal et sted som har en av disse kjedene i nærheten.

Vi skal leie fra Babykos om et par uker, da skal vi til Bergen og det er greit med alt man slipper å drasse med seg på flyet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...