Gå til innhold

Et tips til dere som opplever trass

Anbefalte innlegg

Skrevet

Andre som praktiserer time out for barna deres?

Denne metoden fungerer som en drøm for treåringen min. Når trassen tar helt over og han nekter å ta på seg en genser eller liknende tar jeg han bare med inn på rommet og sier at han får være der til han har roet seg ned. Jeg blir aldri sint eller hever stemmen. Når jeg åpner døra etter ca 1 minutt er alltid trassanfallet over og en smilende blid unge møter meg og etterpå er det ikke noe problem å ta på klærna.

Det virker nesten som han er glad for at han får denne muligheten til å roe seg ned i fred, og vi slipper ubehageligheter med kjefting og uvennskap.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes ungen din høres utrolig snill ut, jeg. Husk at det finnes grader av trass, og forskjell på unger. Dette fungerer ikke på våre barn, dessverre... Hadde det bare vært såå enkelt...

Skrevet

Jeg har to veldig forskjellige barn... Et som er kjempeenkelt der trassingen glir over bare jeg holder ut noen minutter... Det andre barnet kan jeg ikke forvente det med. Timeout kan fungere til en viss grad, men ikke så enkelt som at ungen er blid som en sol etter noen minutter... Det å få tenke seg om er viktig for dette barnet, men det ar problemer med å forstå problemet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...