Gå til innhold

Eksem / atopisk eksem.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, Er det noen som vet når man får atopisk eksem/eksem?

Pappaen til lille jenta mi har eksem og var veldig plaget da han var liten, så er litt stressa for at jenta mi skal få det samme....

Hun er nå 8 mnd og har ikke noe spesielle tegn til det... Har fått noen små tørre flekker i nakken og på halsen, men vet ikke om det bare er et resultat av varmt inne og kladt ute osv.....

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lillegutt på 12 uker har hatt noen utslett/eksem i pannen siden han var 1mnd gammel og en veninne av meg har en på 3 mnd som og har atopisk eksem.

Jenten min på 4 år fikk det en gang når hun var ca 1 år gammel og så forsvant det etter noen uker og har ikke hatt det siden.

Så min konklusjon er at det kan komme nårsomhelst.

Skrevet

Datteren min fikk da hun var ca 8 uker. Utslettene varierer og hun er nå inne i en god periode (5,5 mnd nå). Du vil merke det fort når det kommer, jenta vår klorte seg til blods flere ganger, *Lykke til

Skrevet

OK, takk for svar. Jenta mi gjør ikke noe særlig ut av det..... ikke sikkert det er atopisk eksem da.... krysser fingrene for det.

Hvordan ser eksemen ut "barn 2/8-08"?

Skrevet

Røde tørre flekker i ansiktet og kroppen, litt ruglete, noen av flekkene går i perioder over i sår som må renses (fordi hun drar av seg "klø vottene" på natta og klorer seg opp). Det kommer gjerne tørre flekker i kne- og albueledd. Klør forferdelig, stakkars liten.

Skrevet

UFF det høres ikke godt ut..... Takk for svar, greit å vite hva jeg skal se etter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...