Gå til innhold

Hvorfor vil han ikke sove om natten?????!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten er 3 uker og han sovner ikke skikkelig før ved 5.30 tiden på morran, hele natten er han urolig og vil bare ligge i armene mine mens jeg sitter opptil veggen i sengen.. passe slitsomt ja.. så nå i to netter har jeg sittet i stua med han og han er våken. Ja han sover en del på dagen men han er jo bare 3 uker og sovner jo av puppen og klarer jo ikke holde han våken på dagen/kveld..

Merker han har mye luft i magen og jobber veldig, men nå har jeg kuttet ut mye av ting jeg spiser så jeg aner ikke hva det er.

Bare kjenner jeg er passe sliten av døgn uten søvn.

Jeg prøver å legge meg så fort han sovner på formiddag/dagen men han sover jo ikke lenge så jeg har på en måte ikke rukket å sovne skikkelig før jeg må opp igjen.

Noen tips??

Og i en ting til, når fester han blikket?? noen ganger ser han på meg men føler han ikke har helt kontroll ennå..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enda en våkenatt er over, og gruer meg nå til natten igjen og kanskje min 4 natt hmm..

ingen som har noen tips, råd??

Skrevet

Prøv sukkervann. Det var vår vidundermedisin i begynnelsen :)

Skrevet

Uff så kjipt Tullemor! Vet ikke helt hva som kan hjelpe, men her gir vi sukkervann hvis hun er veldig urolig... Hun blir skikkelig søvnig av det og sovner ganske kjapt... Ellers kan du legge deg med lillegutten oppå magen din. Har sovet sånn noen netter jeg, ikke den beste søvnen men sover iallefall...

Det med å feste blikket ser de etter på 6 ukers kontrollen, helt normalt å ikke feste blikket før. Hehe, stresser med det samme jeg og nå er jenta mi 8 uker... Hun er blitt litt bedre da.

Håper du får litt søvn i natt!!!

Klem ;)

Skrevet

Jooooda, mange tips:)

Dvs tips og tips. Medfølelse kanskje. Og litt trøst. Sønnen min var helt klin lik. Han sov ufattelig lite på nettene, og kun i armene mine. Sov lett og var veldig urolig. På dagen sov han en del, men i veldig korte intervaller, og helst også da på mammaen sin. Han sov litt i kurven de gangene vi hadde besøk....så alle trodde jo han var det vidunderbarnet:)

Sånn hadde vi det i fire uker...helt forferdelig. Jeg hadde mange gråteøkter på badegulvet, mens mini lå storfornøyd på stellebordet og koste seg, klokken fire på natten. Lite søvn gjør virkelig noe med det. Jeg grudde meg til hver en natt, fordi jeg visste jeg ikke kom til å få sove.

Da han var fire uker forandret han seg litt over natten. Da kunne han plutselig ligge i kurven sin alene. Og sove en tre timer om gangen. Men han sovnet fortsatt ikke før sent på natten, tidligst ett, senest tre. Så gikk det et par uker til, og voila, vi kunne legge han ni på kvelden, og det gjør vi fortsatt. Han er elleve uker og sover hele natten, avbrutt av ett eller to måltider.

Så det er håp....din situasjon er heeeeelt vanlig. Mange som har det sånn. Slik fikk jeg sovet litt: la en dyne bak ryggen i senga, og la mini på brystet mitt. Sånn kunne han sove et par timer, to ganger om natten. Så da kunne jeg få en tre, fire timers søvn. La pappa ta sin økt! Selv om du må gi mat, kan pappa bære, bysse og trøste- Definitivt i helgene, men gjerne også en dag i uka, slik at du kan få litt hvile.

Skrevet

Har ikke så mange tips, men kan bare si at vi hadde d på akkurat samme måten selv de første ukene, hvis d er noe trøst...:) Snuppa var svært urolig på natta, og sovnet gjerne ikke før 4-tida...Slitsomt!! Det ble sakte men sikkert bedre, og da hun var rundt 8 uker begynte hun faktisk å bli trøtt på kveldstid, og sovna ca kl 23- deilig!! Blitt litt mer krøll igjen på kveldstid nå ved 3,5 mnd alder, så nå er vi som regel ikke i seng før 24-01 tida..Men tross alt bedre enn kl 4 da:)

Skrevet

Forresten, gutte vår hadde også en del mageknip de første ukene. Dette er veldig normalt, da de har et umodent tarmsystem. Så jeg syns ikke du skal kutte ut matvarer om det ikke funker. Du bør spise variert. Skal du kutte ut melkeprodukter f.eks. må du kutte ut alt som inneholde melk i minst en uke, og så se om det har en effekt. Som regel går veldig lite av maten vi spiser over i melka.

Skrevet

Åh jeg kjenner til fortvilelsen din..

Vi brukte sukkervann til det ikke hjalp mer.

Så prøvde vi fotsoneterapi og manuell terapi. Den siste er gratis og den som fungerte best. Lille hadde vansker med å rape og jobbet virkelig med lufta i magen. Men etter en behandling sov hun i mange timer.

Har du prøvd å heve ryggen i senga?

Skrevet

Tusen takk for mange fine tips og råd.. tror problemet er at når vi går for å legge oss på soverommet så blir det for stille for han.. han vil bare ligge inntil meg godt men kjedelig og lite søvn da på mor.. men alt går.

Håper han blir bedre etterhvert.. men merker han gråter ikke så mye men det er kanskje fordi jeg tar han opp før han virkelig setter igang.

Vi får se an litt. kleem

Skrevet

Jeg vet ikke om det er helt det samme, men gutten min nektet å sove på annet sted enn oppå magen min de første 6-8 ukene. Om dagen var det helt greit å sove hvor som helst, men ikke om natten... Man gjør jo hva som helst for å få søvn, så jeg lot ham gjøre det. Han sovnet gjerne mens jeg satt halvt oppreist i senga, og så gled jeg ned i liggende stilling etter at han hadde sovnet. Er det mulig for deg å gjøre dette?

Plutselig en dag var det greit å sove ved siden av mamma, eller helst mellom mamma og pappa, likevel. Jeg har ikke så mye annen trøst enn at det vil gå over, men det er tungt når det står på... Jeg er glad han ikke sover på magen min nå, han er nesten dobbelt så tung som da han ble født, og ryggen min hadde kommet til å klikke helt!

Skrevet

Jeg skal prøve dette i natt...

Skrevet

Har du prøvd å rulle et teppe til en pølse og ha rundt hodet hans? Vi brukte ammeputen rundt hodet hans til og begynne med, og han har sovet godt fra dag en (om dette skyldes ammeputen vet jeg jo ikke). Kanskje et lammeskinn i sengen kan hjelpe... Eller hva med en uro som spiller musikk til han sovner...

De nettene gutten var litt urolig, så reivet (heter det det?) vi ham godt inn, og da sov han kjempegodt. Dette trives han veldig godt med den dag i dag, og nå er han blitt "stor gutt" på 4 måneder.

Om disse tipsene har vært i de tidligere svarene, beklager jeg- leste ikke alle svarene!

Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...