Gå til innhold

Fødselsattest...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid tok det fra dere sendte inn skjemaet med navnvalg og til dere fikk attesten?

Vi skal ut å reise snart, og trenger jo pass til småen, så følte plutselig jeg fikk litt dårlig tid.

Går det an å få fortgang på prosessen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk den et par uker etter papirene ble sendt inn. Ring og spør de, burde ikke ta så lang tid.

Skrevet

Ja jeg ringte å spurte i går, men traff jo selvfølgelig en udugelig mannsperson som ikke kunne svare på noen ting der inne..

Han sa at det tok minst 1 mnd (syntes det hørtes lenge ut), og da jeg spurte om det var noe jeg kunne gjøre for å få fortgang i det, så fikk jeg beskjed om at de kunne jo liksom ikke begynne å lete gjennom alle skjemaene for å finne mitt. Det måtte jo jeg også skjønner...?!? Eh, javel liksom...

Satser på at det bare tar et par uker her også da.. For da burde den kanskje komme i neste uke...:o)

Takk for svar!

Skrevet

Jeg har ringt de 5 ganger og sendt 2 mailer, og ringte nå idag tidlig.. da hadde de sendt det IDAG. Navnevalg skjemaet..ikke fødselsattesten..

Det har tatt 2 måneder... Det er helt sinnsykt.. De har til og med skyldt på sykehuset...

Vi burde hatt papirene klare i desember, TIDLIG desember..

Ho er 2 måneder nå... blir varm bare av tanken på tregheten

Skrevet

Jeg husker ikke når vi sendte inn skjemaet, men vi fikk fødselsattesten noen dager etter 6 ukers kontrollen, så si 7 uker etter at han var født da.

Ring de og hør, kan hende du ikke havner borti et udugelig mannfolk og heller en kvinne :o)

Skrevet

Vi fikk fødselsattesten en ukes tid etter at vi hadde sendt inn navnevalgsskjemaet... så trenger ikke ta lang tid;)

Tar bare et par dager å få pass i allefall. Så kanskje gå til fotografen mens du venter og ta passbilde? De er veldig strenge på det, og er ikke så lett å få tatt et passbilde av disse små selv:)

Skrevet

Det var lurt Gla`jenta&lilleSophie! Vi strevde fælt med passbildet, og endte til slutt opp hos en fotograf. Passet fikk vi i posten dagen etter vi hadde vært der nede;) De skrev opp at det hastet, og det er jo ikke akkurat rushtid der nede nå.

Skrevet

Her gikk det veldig fort... Tror det hele tok maks ca fire uker.

Skrevet

Altså, det gikk kanskje en uke fra vi sendte inn navnevalgsskjemaet til vi fikk fødselsattesten. Vi brukte nemlig litt tid på å få somlet oss til å sende inn skjemaet, også. Det tok ca fire uker fra han var født, burde jeg vel si.

Skrevet

Der lå fødselsattesten i postkassa i dag gitt..

Snakk om å ha peiling på hva de snakker om de som liksom skal svare på evt. spørsmål vi måtte ha... Helt utrolig!

Men godt å vite at ikke passet heller tar så lang tid, og takk for tipset om fotograf..:o)

Skrevet

Jeg har jobbet på passkontor selv, og vet ikke hvor mange frustrerte foreldre jeg har møtt som har brukt hundrevis av kroner i de passbildeautomatene, også kan vi enda ikke godkjenne bildet...

Hos fotograf tar de bilde til de får et som er fint, koster en hundrings eller noe - men i en automat vil du garantert bruke mye mer. I tillegg til snørr og tårer hos både mor og barn... hehe;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...