Gjøkeredet③ Skrevet 27. januar 2009 #1 Skrevet 27. januar 2009 Hvor lang tid tok det fra dere sendte inn skjemaet med navnvalg og til dere fikk attesten? Vi skal ut å reise snart, og trenger jo pass til småen, så følte plutselig jeg fikk litt dårlig tid. Går det an å få fortgang på prosessen?
♥ En jente og en gutt ♥ Skrevet 27. januar 2009 #2 Skrevet 27. januar 2009 Fikk den et par uker etter papirene ble sendt inn. Ring og spør de, burde ikke ta så lang tid.
Gjøkeredet③ Skrevet 27. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 27. januar 2009 Ja jeg ringte å spurte i går, men traff jo selvfølgelig en udugelig mannsperson som ikke kunne svare på noen ting der inne.. Han sa at det tok minst 1 mnd (syntes det hørtes lenge ut), og da jeg spurte om det var noe jeg kunne gjøre for å få fortgang i det, så fikk jeg beskjed om at de kunne jo liksom ikke begynne å lete gjennom alle skjemaene for å finne mitt. Det måtte jo jeg også skjønner...?!? Eh, javel liksom... Satser på at det bare tar et par uker her også da.. For da burde den kanskje komme i neste uke...) Takk for svar!
FruBoger fødeklar Skrevet 27. januar 2009 #4 Skrevet 27. januar 2009 Jeg har ringt de 5 ganger og sendt 2 mailer, og ringte nå idag tidlig.. da hadde de sendt det IDAG. Navnevalg skjemaet..ikke fødselsattesten.. Det har tatt 2 måneder... Det er helt sinnsykt.. De har til og med skyldt på sykehuset... Vi burde hatt papirene klare i desember, TIDLIG desember.. Ho er 2 måneder nå... blir varm bare av tanken på tregheten
Smileymor Skrevet 27. januar 2009 #5 Skrevet 27. januar 2009 Jeg husker ikke når vi sendte inn skjemaet, men vi fikk fødselsattesten noen dager etter 6 ukers kontrollen, så si 7 uker etter at han var født da. Ring de og hør, kan hende du ikke havner borti et udugelig mannfolk og heller en kvinne )
Gla`jenta&lilleSophie Skrevet 27. januar 2009 #6 Skrevet 27. januar 2009 Vi fikk fødselsattesten en ukes tid etter at vi hadde sendt inn navnevalgsskjemaet... så trenger ikke ta lang tid;) Tar bare et par dager å få pass i allefall. Så kanskje gå til fotografen mens du venter og ta passbilde? De er veldig strenge på det, og er ikke så lett å få tatt et passbilde av disse små selv:)
du og jeg og vi to Skrevet 27. januar 2009 #7 Skrevet 27. januar 2009 Det var lurt Gla`jenta&lilleSophie! Vi strevde fælt med passbildet, og endte til slutt opp hos en fotograf. Passet fikk vi i posten dagen etter vi hadde vært der nede;) De skrev opp at det hastet, og det er jo ikke akkurat rushtid der nede nå.
AO3 Skrevet 27. januar 2009 #8 Skrevet 27. januar 2009 Her gikk det veldig fort... Tror det hele tok maks ca fire uker.
AO3 Skrevet 27. januar 2009 #9 Skrevet 27. januar 2009 Altså, det gikk kanskje en uke fra vi sendte inn navnevalgsskjemaet til vi fikk fødselsattesten. Vi brukte nemlig litt tid på å få somlet oss til å sende inn skjemaet, også. Det tok ca fire uker fra han var født, burde jeg vel si.
Gjøkeredet③ Skrevet 27. januar 2009 Forfatter #10 Skrevet 27. januar 2009 Der lå fødselsattesten i postkassa i dag gitt.. Snakk om å ha peiling på hva de snakker om de som liksom skal svare på evt. spørsmål vi måtte ha... Helt utrolig! Men godt å vite at ikke passet heller tar så lang tid, og takk for tipset om fotograf..)
Gla`jenta&lilleSophie Skrevet 27. januar 2009 #11 Skrevet 27. januar 2009 Jeg har jobbet på passkontor selv, og vet ikke hvor mange frustrerte foreldre jeg har møtt som har brukt hundrevis av kroner i de passbildeautomatene, også kan vi enda ikke godkjenne bildet... Hos fotograf tar de bilde til de får et som er fint, koster en hundrings eller noe - men i en automat vil du garantert bruke mye mer. I tillegg til snørr og tårer hos både mor og barn... hehe;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå