Gå til innhold

Hva kan jeg pynte og fylle kaka med?:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal pynte kake til jenta mi i dag (hun blir 3år i morgen, men da blir jeg sannsynligvis lagt inn for igangsetting), pappan har alt bakt bunnen.

Hun ønsker seg veldig en jordbærkake, men så liker hun ikke krem...

Hva annet enn jordbærkremkrem kan jeg ha i kaka for at det skal bli en jordbærkake?;) Kan ikke helt se for meg at det funker å blande vaniljekrem og syltetøy heller?!

Tar imot alle tips!:)

Skrevet

Tja... Jeg lagde jordbærkake uten krem til min lillesøster slik:

Kjøp ferdige kakebunner (2- eller 3delt) i butikken (eller bak sukkerbrød selv).

Ha hjemmelaget jordbærsyltetøy eller butikksyltetøy med litt ekstra hakkede jordbær inni. Du kan evt dynke bunnene med litt ananassaft for at ikke kaken skal bli tørr.

For å pynte kaka uten krem lagde jeg et mmf-lokk (marshmallowsfondant). Ha marshmallows i en bolle i mikroen til den er smeltet (de hever veldig). Bland i rød konditorfarge og melis til du får marsipankonsistens og kjevle ut et lokk. Pass på at ikke lokket blir for tynt og lokket må være endel større enn kaka, hvis ikke blir det krøllete. Legg lokket over kaka og pynt med blomster/jordbær el.

Og voila, du har en rosa jordbærkake uten krem :)

Oppskrift på mmf finner du på de fleste kakesider på nettet, pluss masse inspirasjon til hvordan du kan pynte kaka :)

Skrevet

Oj, kanskje det hadde vært noe å prøve! Takk for tips!:)

Skrevet

Bare hyggelig :) Du kan jo også lage en vanlig rullekake med jordbærsyltetøy inni og pynte med rosa melis på toppen. Eller lage en kake av sukkerbrød og ha jordbærgele med jordbær i på toppen (

Oppskrift finner du på kakesider på nettet (detsoteliv.no, kakemonsen.no osv). Lykke til med både kakebaking og baby og bursdag! :)

Skrevet

Takktakk! Mannen har laget et hjerteformet sukkerbrød, så min oppgave er bare å ha i fyll og pynt!:) Holder det når man er stor som en hval...:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...