Anonym bruker Skrevet 27. januar 2009 #1 Skrevet 27. januar 2009 Jeg var innom Nøstebarn i helgen og fikk en demonstrasjon av tøybleier. Jeg ble overbevist av flere grunner. Vi i Bergen er så heldig å få dekket utgiftene til tøybleier av kommunen (BIR) pga at det sparer miljøet (og søppelfyllingene) for mye. Man kjøper bleiene f.eks hos Nøstebarn og sender inn kvitteringene til BiR, og man får dekket beløpet (inntil 1000kr). Startpakke (fra nyfødt til ca 6 måneder) fra Nøstebarn koster ca 700kr... Hilsen Silje
Månefeen ♥ Skrevet 28. januar 2009 #2 Skrevet 28. januar 2009 Ante ikke vi fikk støtte til tøybleier! Har nettopp kjøpt inn et lager til 2000,- Sier ikke nei takk til å få dekket halvparten! Fant denne linken... http://www.bir.no/privat_no/index.asp?strUrl=1004624i&topExpand=&subExpand=
Solskinnsjenta Skrevet 29. januar 2009 #3 Skrevet 29. januar 2009 Flere andre kommuner har også støtteordninger for tøybleier Finn din kommune her: http://www.kenguruloftet.no/article/plone/om-toybleier/stotteordninger Obs, siden er ikke hlet oppdatert, så det kan lønne seg å gå inn på hjemmesiden til ditt lokale renovasjonsfirma og se etter info der hvis ikke du finner din kommune på listen. Det er veldig kjekt å kunne spare litt penger på dette
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2009 #4 Skrevet 31. januar 2009 Dette viste jeg ikke!! Tusen takk for tipset. Jeg har slv planer om tøybleier, men blir helt forvirret i denne tøybleieverden. Vil du anbefalle de på nøstebarn? Hilsen Trine
**mamma'n til 1, 2 og 3 Skrevet 3. februar 2009 #5 Skrevet 3. februar 2009 Vi bruker Popolini formsydde bleier tilgutten vår på snart 1,5 år.Ull utenpå! Synes det fungerer kjempe greit. Har ekstra innlegg inni noen ganger, og om natten. Har noe fra bleieboden også, men synes nok Popolini er greiest. Begynnte når han var ca 1 år. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå