Gå til innhold

Forkjølet i en alder av 3 uker...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen andre som har vært med på det? Jenta vår var tre uker i går, og er allerede forkjølet. Hun hoster ikke, men er veldig snørrete og nyser masse. Jeg full-ammer og da trodde jeg ikke de kunne bli forkjølet... Men hun har en storebror på litt over 2 år, som går i barnehage. Det kommer helt sikkert fra han. Noen tips, eller bare la det gå sin gang?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anbefaler deg å ha veldig lav terskel for å kontakte lege når hun er så lita. Er du det minste bekymret, ta kontakt med fastlegen din.

Spiser hun som vanlig? Går det greit selv om hun er snørrete? Du vet sikkert at du kan dryppe nesen hennes med enten morsmelk eller saltvannsdråper.

Pass godt på temperaturen hennes også - hvis hun får feber ville jeg ringt lege med en gang. Vi må passe godt på disse småttene våre. :)

Forøvrig er det jo kjempebra at hun nyser masse, for da får hun rensket opp i nesen sin! :)

Skrevet

Gutten min var veldig tett i nesa i den alderen. Vi skylte med morsmelk og saltvann slik at han kunne nyse ut alt gørret som tettet igjen nesa. De sier at så lenge barnet ikke er så tett at det ikke klarer å spise, trenger man ikke kontakte lege - men gjør det likevel, hvis du er veldig bekymret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...