hostreng Skrevet 27. januar 2009 #1 Skrevet 27. januar 2009 Lille gutten min har nå vært forkjøla en ukes tid med mye hoste, tett nese og surkling i tillegg til dårlig søvn og matlyst. Er det noe man kan gi disse små, har det noen hensikt å kontakte lege? Har en følelse av å bli fort avvist nede på legekontoret med at "slike ting går over av seg selv"...... Vi har dåp til helgen og skulle gjerne hatt lillemann friskere til det.
Frøken Freken Skrevet 27. januar 2009 #2 Skrevet 27. januar 2009 jeg ville kontaktet lege hvis jeg var deg. Skal selv til legen i morgen med Snuppelure for å få legen til å lytte på lungene hennes. Hun surkler og hoster litt om morgenen, men de andre symptomene er borte. (Hun er 4,5 mnd)
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 27. januar 2009 #3 Skrevet 27. januar 2009 Hei må nok si meg "enig" med legestanden her, særlig om det er bare forkjlelsessymptomer og ingen langvarig feber o.l. Det kommer til å komme mange sånne perioder opp gjennom og det er slitsomt når det varer og kommer "alltid" når det passer som minst;) Så er det over like plutselig som det kom heldigvis:) Har en på 3mnd som er skikkelig forkjølet her og, heldigvis ¨på bedringens vei. Mitt råd er å hvertfall prøve å åpne tett nese ved enten en sånn neseskyller (physionom,kjøpes på apotek) og vanlige nesedråper om det er helt tett. Litt lettere å spise og sove. Ellers kan det hjelpe å høye sengeenden litt. God bedring til den lille
Gjest Skrevet 27. januar 2009 #4 Skrevet 27. januar 2009 minsten ble veldig forkjølet 5 uker gammel, men barnesykehuset sier at ingenting hjelper mot forkjølelse... har vært syk i 6 uker nå, fremdeles får vi samme svar. skylle med saltvann er eneste de foreslår... blir så frustert!
Herkules Skrevet 27. januar 2009 #5 Skrevet 27. januar 2009 Snakket med legen vår på fredag av samme grunn, men her har hele familien ligget med 40 i feber oppkast, mage og forkjølelssyke. Ville vite hvor lenge jeg skulle drøye med veslejenta til legen. Han var veldig nøye på å si at bekymring var nok når de var så små Det var bare å komme ned. De gjør jo ingenting så jeg holder igjen, men nå inatt ga jeg nesedråper og jeg var sikker på at jeg holdt på å ta livet av henne. Hun hylte og det begynt å sukrle no innmari.
LilleBjella Skrevet 27. januar 2009 #6 Skrevet 27. januar 2009 Småen på to og en halv måned er også forkjøla. Men heldigvis ikke like hardt angrepet som mammaen. Han hoster mest, og går faktisk fint å spise og sove. Ingen feber heller. Stakk et termometer i rompa hans i kveld, og da kom smilet, hehehe. Men slitsomt likevel, for han blir i dårlig humør av all hostinga stakars. Håper det snart går over. Vi har ikke vært hos lege. Fikk ikke tak i han på telefonen i dag, og siden jeg er syk selv så jeg ikke syn på å troppe opp på legekontoret akkurat i dag. Det er vel ikke annet å gjøre enn å se det an, siden han ikke har feber.
Blind Gudinne Skrevet 27. januar 2009 #7 Skrevet 27. januar 2009 Var hos legen selv med snuppa på 4 mnd for 2 uker siden. Hun hostet og hostet og hostet. Hørtes til tider hun som hun hadde kols- hun var så tett! Fikk ihvertfall beskjed av legen min om at vi fint kunne gi henne hostesaft( solvipect) for å lette på slimet. Gikk ikke mange dagene før hun var MYE bedre!
hostreng Skrevet 28. januar 2009 Forfatter #8 Skrevet 28. januar 2009 Takk for tilbakemeldinger. Jeg skal til legen i dag etter at lillemann hostet til han kastet opp i går kveld.... Greit å få lyttet litt på han i alle fall; og få noen tips om hva man kan gjøre.
Lilja121 Skrevet 28. januar 2009 #9 Skrevet 28. januar 2009 Pappa'n her i huset er barnelege og i følge ham er det viktigste at de kan puste godt gjennom nesen når de spiser. Ellers klarer de ikke å suge. Så vi bruker saltvannsdråper og sånn 'snørrsluker'. Sistnevnte synes jeg bare funker etter at saltvannsdråpene har fått virke en stund. Pass på at småtten har våte bleier sånn at du vet at han/hun får i seg nok væske. Nesten hjerteskjærende å dryppe nesen, men lillemann her blir så mye mer fornøyd med en gang han kan puste ordentlig igjen. Små babyer kan faktisk ikke puste ordentlig gjennom munnen og er avhengig av nesen sin :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå