zombie2be Skrevet 26. januar 2009 #1 Skrevet 26. januar 2009 vet mange har problemer med at spesielt svigermødr legger seg oppi aaaltfor mye, men det er vel noen som har noe godt å si?? kan jo begynne selv.. min svigermor: -har aldri lagt seg opp i om vi tar han opp når han gråter, hvor mye klær han har, mat, melk, hvordan han ligger (bare nevnt at d kunne være godt å ligge på siden å sove v/forkjølelse) osvosv. - har gladelig passet vår sønn fra han var 5 uker gammel (flere ganger i uka pga at vi pussa opp) og dog alltid fulgt våre instrukser om mat, søvn osv - hun er hjemme og har andre barn der nesten hver dag som hun passer, men sier alltid ja om vi også trenger hjelp:) fatter ikke at hun orker! Dette har hun igjen for, når hun kommer blir lillegutt helt i ekstase! han bare elsker besta si!!! gid alle hadde sånn..
Shamandalie Skrevet 26. januar 2009 #2 Skrevet 26. januar 2009 MIn herlige svigermor =) : Sier ALDRI nei til å være barnevakt når vi spør,pluss at hun er flink å spørre: Kan jeg komme å trille en tur med henne i dag? Eller : Johanne kan da bare være her mens dere gjør ærender,det er bare koselig. : Hun nevner titt og ofte at hun er imponert over hva som er forsket på å som vi vet ang spedbarn/småbarn som hun skulle ønske at hun visste for 30 år siden (!!!!!) :Hun synger mye sammen med jenta vår,bryr seg ikke om vi er der eller ikke,å Johannemor synes det er storstas når farmor setter igang,hehe. :Hun kommer med gode råd,og forteller om hvordan hun gjorde ting,men understreker alltid at vi ikke trenger ta henne på ordet. Synes bare det er koselig og av og til nyttig =) :Hver søndag lager hun hyggelig familiemiddag,der vi har en stående invitasjon,men ingen tvang,til å komme. Veldig koselig tradisjon som jeg håper vi kan fortsette med lenge =) Å samme her ^^ Johanne er et stort glis når farmor kommer over,eller vi drar dit =) Å hun er bare 8,5 mnd =) (de bor 3 min unna da,å vi sees stort sett annenhver dag)
LilleBjella Skrevet 26. januar 2009 #3 Skrevet 26. januar 2009 -hun er som regel blid og fornøyd - har aldri kritisert det jeg gjør med mini, selv om hun har andre meninger om ting og tang - stiller opp om det skulle være noe - er åpenbart interessert i barnebarnet sitt, selv om hun bor i stavanger og vi bor i oslo...skulle nok ønske vi flytta hjem igjen ja:) Har selvfølgelig ting jeg irriterer meg over, men prøver å svelge de kamelene. For det er mer at personlighetene kan kræsje litt, enn at hun er en dårlig person.
Blue Lady ♥ Skrevet 26. januar 2009 #4 Skrevet 26. januar 2009 Det posetive med svigermor er at hun har gjort det sånn at jeg har et veldig godt forhold til stesvigermor:=) Jeg er veldig glad i stesvigermor.Ho er som den svigermora jeg aldri fikk. Hun er rett og slett som en vennine,en person jeg kan prate med,klage med,som ikke legger seg opp i noe med vårt barn,vår familie eller hva vi gjør i livet. Et prakteksemplar.Like barn leker best. vet jeg var litt teit nå,men det var vel valgtfritt hvem jeg må skrive om;=)
ogladi Skrevet 26. januar 2009 #5 Skrevet 26. januar 2009 Ho kommer innom akuratt passe ofte. Flere ganger i uken, men ikke hver dag. Ho tøyser og tuller med gutten sånn at han flirer seg nesten i hel. Hun synger, danser og koser. Ho ligger på gulvet til tross for at det meste av kroppen er rimelig skral og ho ikke burde drive den type aktivitet. Ho strikker de flotteste ting til han og i tillegg er det uvurderlige plagg på dager som i dag med minus 14 grader. Ho er forsiktig med sine meninger, men nevner det sånn forsiktig eller litt tøysete, at han skulle hatt ullsokken på seg eller at han skulle hatt større dyne etc. etc. Men ingen kritikk, mest spørrende. Ho bryr seg masse til tross for at han er barnebarn nr 11 og har allerede det tredje oldebarnet på vei. Ho kommer ned på eget initiativ når mannen min er borte og jeg har mye å gjøre, to stebarn og gårdsdrift. Da mater ho han, legge han etc. Ho er barnevakt når jeg/vi skal noe spesielt. Og gutten får ligge i senga til svigermor og er trygg og fornøyd
Gjest Skrevet 26. januar 2009 #6 Skrevet 26. januar 2009 Jeg har laget en litt negativ svigermortråd idag, så kan jo komme med de positive tingen også - hun har vært veldig snill nå i barseltiden min og laget middag til oss å kommet med. - hun er superflink å strikke å lager så masse fint til snuppa - hun har laget kaker og slikt som jeg kan ha i fryseren til jeg får besøk Hun er veldig snill, å vil alle vell Å jeg er sikker på den dagen jeg tør å gi litt slipp på snuppa stiller hun gjerne opp som barnevakt. (Bare vi blir enige om at det er våre regler og rutiner som gjelder, så går det nok helt fint )
Trulte76 Skrevet 26. januar 2009 #7 Skrevet 26. januar 2009 hun er veldig glad i barnebarna sine, og passer de mere enn gjerne Hun blander seg ikke inn i saker og ting. Hun har aldri kritisert meg verken til meg eller til min samboer Hun sier hun skryter av meg til alle hvor snill jeg er mot samboers sønn (stesønnen min) Og det er jo veldig koslig av henne det da Hun synes jeg er så snill mot han. Skulle jo bare mangle da Hun har også sagt hun ser jeg og lillegutt trivest så godt ilag Så hun har ingenting å sette fingrene på der. Men trur ikke hun hadde blandet seg inn i oppdragelsen uansett. Hun bryr seg veldig mye om barnebarna sine det er iallefall sikkert Å det synes jeg er så godt. Hun er kanslje litt for snill, men besteforeldre har vel lov å skjemme vekk..har de ikke det da hehe. Hun er ingen fan av å gi snop og sånt til ungene, nå er ikke min gammel nok til det likevel da. Men synes det er bra hun heller vil lage til oppskjært frukt istedet for snop:) Jeg har vel egentlig ingenting negativ å si om henne, og aldri klaget til samboer over henne osv. Jeg har vel vært heldig jeg da
¤¤angelina¤¤ Skrevet 26. januar 2009 #8 Skrevet 26. januar 2009 At hun forguder sønnen vår og elsker å passe han så ofte hun bare får. Synes hun blir yngre når han er hos dem (hun er 75 år). At hun er flink til å skryte av sønnen vår og sier at det er vår fortjeneste at han er sånn
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 26. januar 2009 #9 Skrevet 26. januar 2009 * Hun er varm, omtenksom, god og snill! * Hun er så glad i jenta at det virkelig vises. Må treffe henne minst en gang i uken. Da er hun sammen med henne på gulvet og leker hele tiden. * Hun er flink til å strikke og sy til jenta vår. * Hun har ikke for sterke meninger, kan være litt "bekymret", men det ser vi gjennom fingrene ja.. Er jo bare omtenksom! * Hun stiller alltid opp som barnevakt om det trengs. * Hun er den mammaen jeg ikke har, siden min er død..
lille sprelle Skrevet 27. januar 2009 #10 Skrevet 27. januar 2009 sto først i køen ved utdeling av svigermor! omtenksom og alltid villig til å stille opp om det er noe godt humør og herlig humor spør hvordan vi vil ha det (i fht påkledning osv) eneste bittelille ankepunkt: hun er nesten litt for redd for å si noe feil! koser seg glugg ihjel og ler med oss når det gjelder den lille
Gjest Skrevet 27. januar 2009 #11 Skrevet 27. januar 2009 - Hun blander seg ikke i oppdragelsen vi har på barna - Spør alltid hvordan vi vil ha det ( med mat, påkledning ol) - Alltid i godt humør Har ikke noe vondt å si om svigermor. Hun er litt redd for å passe når de er små. Sønnen min er nå snart 3 år og nå koser de seg masse sammen, og nå er hun mer avslappa med tanke på at han skal sove over ol (selv om vi ikke benytter oss av sjansen så ofte, da). Frøkna er snart 6 mnd så det kommer nok til å gå litt tid før svigermor er helt avslappet med henne også. Hun er livredd for at de skal skade seg ol når de er så små...hehe
MiaKristin Skrevet 27. januar 2009 #12 Skrevet 27. januar 2009 For en flott tråd:) Min svigermor er helt fantastisk! Stiller opp for meg, mannen min og minsten. Hun kommer gjerne på besøk for å avlaste meg (lillemann hadde kolikk) og mannen min. Hun sitter gjerne barnevakt, hun tar meg med på kino. Nei jeg kan bare si at hun er uvurderlig. Jeg er så heldig at jeg har en fantastisk mor og svigermor:)
Gjest Skrevet 27. januar 2009 #13 Skrevet 27. januar 2009 Mine bor alt for langt unna, men de hjelper så godt de kan når de er her (begge svigersene). Hyggelige og greie. Ganske sprø til tider, på en god måte. Hyggelig å prate med dem om alt, gjerne over et glass vin til langt på natt. De er gode med barna og det er så kjekt å se barnebarna deres få kose seg i samvær med dem. De bor på en gammel gård som eldste tumler rundt og koser seg. Ville ikke byttet!
AO3 Skrevet 27. januar 2009 #14 Skrevet 27. januar 2009 Det er masse positivt med min svigermor - egentlig kan jeg ikke komme på noe negativt, faktisk.
simba>>>3gutter Skrevet 27. januar 2009 #15 Skrevet 27. januar 2009 Svigermor har kanskje ikke allverdens barnetekke, men det har svigerfar til de grader. Det er aldri nei i deres munn til barnevakt, vi spør altid svigerfar og han sier ja. Hihihihi. Lager uttrolig god natt og junior bare elsker og være der. De kommer ikke med så mye saker og ting, men det er greit. De bryr seg og har det gått noen dager uten at de hører noe så ringer de og spør.
Prinsesse Brødhue Skrevet 27. januar 2009 #16 Skrevet 27. januar 2009 Min svigermor er så spesiell at det kan være litt vanskelig å se de positive sidene ved henne. Vi har ikke kontakt pr. dags dato.. Så det positive må jo være at hun fødte samboern min.!
trebarnsmamma84 Skrevet 27. januar 2009 #17 Skrevet 27. januar 2009 Svigermor er berre heilt fantastisk=) *Seier aldri nei til å passe ungane.(Men er spesielt glad i elstemann siden me budde hjå dei frå ho var født,til ho var 1-5 år..) *Ho strikker noko til dei heile tida...gensere,bukser,jakker,dresse osv...Seier berre at me kan finne det me vil ha av oppskrifter så skal ho lage det=) *Ho legg seg ikkje borti rutiner me har med ungane. *Ho er sjukepleier så eg spør ho ofte om råd,om ungane er sjuke *Me sender ørten SMS til kvarandre kvar dag.... *Kan snakke om alt med ho *Kvar søndag er me hjerteleg velkommne til søndagsmiddag og kaffi om me vil. Fekk mld av ho ein gang,der det sto at eg var den beste svigerdattra ein kunne hatt..(saug rosen til meg...hehe)ho sa at ho hadde sagt på jobb at om alle var som meg,så hadde det vore bra her i verden....!(ikkje sagt for å skryte av meg sjølv, for eg veit eg har mine feil eg og)
*LilleTroll + spira Skrevet 27. januar 2009 #18 Skrevet 27. januar 2009 Herlig å se at andre og er fornøyde med svigermødrene sine Har ei som stiller masse opp både for oss og lillemor, og som mer enn gjerne passer på og hjelper til. Liker svigermor godt jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå